El perfil

Sergi Villaubí

CEO de Monstera

2 min
Sergi Villaubi

Formació

Vaig tenir una infància difícil i em vaig haver d’espavilar bastant. De ben jove ja m’atreien la programació web i els negocis online, i vaig aprendre a programar amb llibres que anava comprant pel meu compte quan tenia uns 14 anys. Després vaig entrar a la UAB per estudiar la carrera d’informàtica, però vaig veure que no anava amb mi. Més tard vaig començar empresarials a la UPF, però ho vaig haver de deixar perquè just estava emprenent en aquell moment.

Trajectòria professional

Als 18 anys ja vaig entrar a treballar en una ‘start-up’, QualityCourses, com a responsable de producte. Al cap de pocs mesos vaig sortir de l’empresa per crear una agència de SEO. El 2009 em vaig vendre la meva part de la companyia i vaig muntar el primer negoci dins el sector dels apartaments turístics, Rentalr. Aquesta empresa va evolucionar en Apartum, el primer comparador d’apartaments turístics del món, i la vaig acabar venent a uns exdirectius de Booking.com el 2020. Aleshores vaig cofundar Monstera, un ‘e-commerce’ de plantes d’interior. Actualment també exerceixo de consultor per a altres ‘start-ups’ i aquest any faré les primeres inversions.

Sergi Villaubí

Un èxit

“El projecte de Monstera. Hem arribat a créixer molt en menys de dos anys i sense rondes d’inversió”

Un fracàs

“Descuidar i no prioritzar la salut mental a l’hora d’emprendre, encara ho arrossego“

Lliçons de vida

“Al projecte d’Apartum teníem molt recursos, però era l’únic fundador i m’enfrontava a moltes decisions sol. Un dels aprenentatges ha sigut aprendre a gestionar això i no recomano emprendre sol, perquè t’afecta la salut mental. A més, quan ets jove, crees el teu propi projecte i comences a trobar finançament, tens molta adrenalina a dins, però arriba un moment en què madures i veus que és més important la viabilitat del projecte que no pas els inversors o els milions que et puguin donar. Abans el focus eren les grans rondes d’inversió. Ara només m’interessa la rendibilitat i la creació de marca”

Sergi Villaubí
El que més m'agrada
  • Una marca «Qualsevol empresa que hagi sabut revolucionar un sector, com per exemple Hawkers amb les ulleres de sol. Va saber aprofitar molt bé el canal online i impactar els consumidors»
  • Una sèrie «Recomano molt ‘Succession’ perquè és la barreja ideal entre ‘House of cards’ i ‘Billions’»
  • Un 'hobby' «La meva passió és el món del cafè d’especialitat, fins al punt que tinc la titulació de barista. M’agrada molt i espero estar-hi més en contacte en el futur»
  • Una cançó «Et diria qualsevol de The Strokes o Arctic Monkeys perquè em recorden moments de diversió i no la feina»
  • Un llibre «‘The Entrepreneur’s Guide to Keeping Your Sh*t Together’, de Sherry Walling. És un llibre que parla de la salut mental a l’hora d’emprendre»
  • Una personalitat «Tony Hsieh, el fundador de Zappos.com. Va saber crear una empresa al voltant del servei al client, on tots els treballadors de la companyia havien de passar per aquella àrea per entendre realment l’usuari»
stats