El perfil

Jordi Romero

CEO i fundador de Factorial

2 min
Perfil

Formació

“Soc del barri de Gràcia de Barcelona. Vaig viure allà tota la meva infantesa i vaig començar a aprendre a programar pel meu compte, fora de l’escola, quan tenia uns 12 anys. Teníem un ordinador a casa i aprenia a programar amb revistes o per internet i, a poc a poc, em vaig ficar en aquest món. Un cop ja treballava, vaig entrar a la universitat per fer una enginyeria informàtica a la UPC entre els anys 2004 i 2010. No tinc clar que fos la millor idea, però va ser una experiència interessant”.

Trajectòria professional

“Als 16 anys vaig començar a fer de programador ‘freelance’ per a coneguts. Vaig acabar fent consultoria i desenvolupament a mida fins que, amb 23 anys, vaig entrar en una ‘start-up’ de software, Teambox, com a CTO. En aquella època vaig anar una temporada a San Francisco per aconseguir inversors. Després de sis anys, però, vaig marxar i amb els meus socis vam decidir crear Factorial l’any 2016. Havíem detectat algunes necessitats en les nostres anteriors companyies i vam veure una oportunitat d’introduir la tecnologia en la gestió de persones”.

Un èxit

“Com a empresa, haver aconseguit desenvolupar talent intern, contractant persones joves i veient-les créixer fins a rols directius”.

Un fracàs

“En la primera ‘start-up’ on vaig estar, perdre el control de la companyia i no escollir uns bons inversors”.

Lliçons de vida

“En la meva primera experiència en una empresa vaig aprendre que cal anar amb molt de compte amb els socis que esculls, ja que a vegades la companyia pot acabar morint si s’imposen a la part executiva. A Factorial també hem comès errors, i un d’ells va ser no anar més ràpidament en la monetització del nostre producte. Ens vam posar molt creatius, donant-nos massa marge per trobar ingressos. Sempre recomano a tothom que comenci a cobrar pel seu producte des del primer moment perquè, si la gent està disposada a pagar, això vol dir que hi ha una necessitat per ser resolta. Hi ha moltes ‘start-ups’ que fan coses que després no s’acaben monetitzant i no són viables econòmicament”.

El que més m'agrada
  • Una marca “Internet. No és una empresa, ni tan sols una organització, però el concepte d’internet ha transformat radicalment la quantitat de coneixement accessible i em sembla el millor invent de la història”.
  • Una sèrie “Recomano molt ‘Fargo’. No és una sèrie gaire popular, però té un sentit de l’humor i un estil brutals”.
  • Un hobby “Un dels meus defectes és que tinc moltes aficions: faig escalada, vela, ioga i m’agrada la fusteria. Des que soc pare tinc poc temps, però amb el confinament he anat reprenent-ne algunes”.
  • Una cançó “M’agrada molt Bob Dylan, cadascuna de les seves cançons té el seu moment i la seva referència. Per a mi suposa la combinació perfecta entre literatura i música”.
  • Un llibre “Fa poc vaig llegir ‘Shantaram’ de Gregory David Roberts, una història que em va enganxar. Sobre negocis, també em va agradar molt el llibre ‘The hard thing about hard things’ de Ben Horowitz”.
  • Una personalitat “Soc zero melòman. Admiro molt la gent del meu entorn, la meva dona, els meus pares i els meus propis socis”.
stats