TALENT

El perfil: Jordi Barri

Cofundador i CEO de Teresa Carles Healthy Foods

Amelia Pijuan
3 min
Jordi Barri

Formació

1993-1997

BUP I COU AL COL·LEGI EPISCOPAL VERGE DE L’ACADÈMIA DE LLEIDA

1997-2001

ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ D’EMPRESES A LA UNIVERSITAT POMPEU FABRA

“Des de petit he tingut clar que volia formar-me com a empresari i muntar restaurants com els dels meus pares, que van obrir el primer vegetarià de Lleida l’any 1979. La meva família ha nedat a contracorrent molts anys, però jo creia en la visió dels meus pares, veia el seu potencial i tenia clar que seria un projecte de vida”

2018

PROGRAMA DE DIRECCIÓ GENERAL (PDG) A IESE BUSINESS SCHOOL

Experiència laboral

2001-2004

AUDITOR EXTERN I INTERN A KPMG

“Tenia un perfil i vestia d’una manera que era molt poc KPMG, però a totes les entrevistes repetia: «Tinc moltes ganes d’aprendre, m’hi deixaré la pell». Per dirigir el negoci familiar volia adquirir una part de negoci molt sòlida i KPMG em va donar l’oportunitat”

La família Barri Carles. “A Teresa Carles Healthy Foods Ens estem plantejant crear una petita fundació per canalitzar els recursos que generem. Som una família humil que ara té l’oportunitat de créixer i generar riquesa; se’ns ha donat molt, ara ens toca donar a nosaltres. Aquest és el gran aprenentatge”

2004-2007

DIFERENTS CÀRRECS AL DEPARTAMENT DE MÀRQUETING A KRAFT FOODS

“En una estada al grup d’alimentació United Biscuits (venuda a Kraft Foods el 2006) com auditor de KPMG, vaig haver de documentar tots els procediments de l’empresa. A l’arribar al departament màrqueting vaig il·luminar-me: això és el que he somiat tota la vida! Vaig deixar la consultora i em vaig postular per una plaça de ‘product manager’”

2007-2010

RESPONSABLE DE MÀRQUETING A POKSMEDIA

“Amb Poksmedia, una xarxa social que es va llançar en un moment que quasi no hi havia ‘smartphones’, em fico en el ‘digital business’ quan hi havia molt poques ‘start-ups’ a Barcelona. Vaig aprendre molt. Aprens més amb els errors que quan tot et va bé i et creus el rei del mambo”

2010-ARA

COFUNDADOR I CEO DE TERESA CARLES HEALTHY FOODS (ABANS FEEL GOOD FOOD GROUP)

“Quan el 2009 entro en el negoci familiar, el primer pas és definir què volem fer: una indústria alimentària saludable d’impacte i una cadena de restaurants brutals, és a dir, tot allò per què ens hem preparat tota la vida”

La família Barri Carles. “A Teresa Carles Healthy Foods Ens estem plantejant crear una petita fundació per canalitzar els recursos que generem. Som una família humil que ara té l’oportunitat de créixer i generar riquesa; se’ns ha donat molt, ara ens toca donar a nosaltres. Aquest és el gran aprenentatge”

“L’estiu del 2012 viatjo als Estats Units i em canvia el món. Els americans estaven molt avançats: ‘superfoods’, sucs premsats en fred, torrades d’alvocat... Al tornar reuneixo la família i els hi plantejo: ¿creieu que la millor dieta del món és vegetariana o pot incloure una mica de proteïna animal? I així neix Flax and Kale”

“Ho he mamat tot de tan petit que no he tingut mai por del fracàs. No vaig arribar a témer que m’estava jugant els diners de la família, pensava que trigaríem més o menys però demostraríem que això té futur”

+ Detalls

Lliçons de vida

“Crear un equip sòlid d’alt rendiment és molt complicat. Que els futurs emprenedors i empresaris es preocupin pel seu equip des del primer moment, que li dediquin hores, perquè ho és tot”

“Venim d’una època en què s’ha considerat triomfadors empresaris i emprenedors que han fet diners a tot drap. Però, quin sentit té prosperar a costa dels altres? L’empresa, o té un propòsit o no hi haurà empresa”

stats