El perfil

Cristina Martínez

Cofundadora i coCEO de DOMMA

2 min
Cristina okR

Formació

De petita vivia a Matadepera i em vaig criar molt amb els meus avis. La meva mare era una emprenedora nata i amb només 21 anys ja va crear la seva pròpia empresa, així que tinc una relació especial amb ells. Quan tenia 17 anys vaig marxar de casa perquè vaig entrar a la Universitat de Vic per estudiar la carrera de publicitat i relacions públiques, de la qual em vaig graduar l’any 2006. Mentre estudiava era sempre molt proactiva, ho combinava amb diverses feines i era molt autodidacta.

Trajectòria professional

Abans d’acabar la universitat vaig començar a treballar en el món del màrqueting i de la publicitat, i després vaig entrar al Grupo Intercom el 2008. D’allà vaig deixar la feina i em vaig posar a emprendre molt jove, amb 23 anys, creant una web d’apostes que es deia ElPelotazo.com. En paral·lel, quan vaig sortir d’Intercom el 2009 vaig fundar la meva pròpia consultora digital, Maitai, on vaig ser fins fa un any. Aleshores vaig cofundar DOMMA, una plataforma de ‘femtech’ sobre la maduresa femenina i la menopausa.

Un èxit

“Haver sabut veure quan les etapes s’acaben, per exemple amb la meva anterior empresa. També la meva família i amics”

Un fracàs

“Soc molt optimista i considero que no hi ha fracassos, sinó que dels errors se n’aprèn sempre, així que n’he comès molts“

Lliçons de vida

“Quan vaig emprendre per primera vegada tenia 23 anys i el panorama era molt diferent del d’ara. Abans el concepte ‘emprenedor’ no sonava tant com ara, i costava trobar recursos i incubadores de projectes. L’ecosistema actual no té res a veure amb el que hi havia i n’hem d’estar orgullosos”

“El sector del ‘femtech’, dedicat a la salut femenina, d’una banda proposa un canvi de paradigma a nivell social, però, de l’altra, per part del món empresarial, és just el contrari. Està resultant fàcil aconseguir finançament perquè són propostes que responen a necessitats reals i cada cop hi ha més interès dels inversors”

El que més m’agrada
  • Una marca “Soc molt fan d’Apple, crec que he tingut tots els seus gadgets. Si no, també escolliria Freshly, són uns referents que han canviat el paradigma del món de la cosmètica”
  • Una sèrie “Fa molts anys que la vaig veure, però recomano ‘Piratas de Silicon Valley’. Em va marcar en aquell moment i mostra la típica imatge d’un emprenedor des d’un garatge”
  • Un 'hobby' “El ioga. És de les millors medicines i una bona manera de començar el dia. Quan puc també intento anar a jugar a pàdel”
  • Una cançó “Escolto tota mena de música, però si n’hagués de triar una diria la versió de Bruce Springsteen de la cançó ‘You never can tell’. Em transmet bona energia”
  • Un llibre “Un llibre de Robert Kiyosaki: ‘Padre rico, padre pobre’. És dels últims que he llegit, tot i que últimament no tinc gaire temps per fer-ho”
  • Una personalitat “La meva mare. Va crear el seu primer negoci sent molt jove, i sempre ha sigut una lluitadora i emprenedora. És una referent per a mi”
stats