El perfil

Alberto Espinós

Fundador i CEO de Tropicfeel

2 min
Alberto Espinós

Formació

“Vaig néixer a Barcelona i de petit vaig estudiar als Jesuïtes de Sarrià, al Sant Ignasi. Sempre havia tingut clar que volia estudiar alguna cosa relacionada amb el món empresarial, per això al final vaig escollir la carrera d’administració i direcció d’empreses a l’IQS el 2011. Em vaig graduar el 2015, però allà vaig crear un club d’emprenedors amb companys d’enginyeria industrial i ja vaig endinsar-me en aquest sector, on vaig continuar fins i tot després de sortir de la universitat”.

Trajectòria professional

“Vaig tenir diverses feines d’estiu, com la de zelador en un hospital. Tot i això, la meva primera feina com a tal va ser a Accenture l’any 2015. Allà vaig aprendre a treballar per a una multinacional, però després vaig tornar al món de l’emprenedoria i els projectes, perquè m’atreia més. Durant el 2016 vaig estar treballant a Crowdcube, una coneguda plataforma d’‘equity crowdfunding’ a Europa. I un any després vaig crear Tropicfeel, una marca d’equipament i de moda per a viatgers de la qual ara soc el CEO”.

Alberto Espinós

Un èxit

“Haver convençut les persones que he aconseguit convèncer perquè se sumessin al meu projecte”

Un fracàs

“Moltes coses ara no les organitzaria igual, les planificaria millor i prendria decisions més rumiades”

Lliçons de vida

“El projecte de Tropicfeel va sorgir després de tornar d’un viatge per l’Àsia. Allà vaig veure l’impacte del turisme de masses sobre el territori i el medi ambient, així que vaig voler crear una marca que contribuís a viatjar d’una manera més autèntica, conscient i responsable”.

“A l’hora d’emprendre vaig traçar un pla, però al final t’adones que tot acaba sent completament diferent de com t’imaginaves. Per exemple, no vam vendre els primers 2.000 parells de vambes que vam fabricar perquè no volia decebre els consumidors i no tenien la qualitat que buscava”.

El que més m’agrada

Una marca

“Patagonia. L’empresa incorpora diverses filosofies als seus departaments. Són un referent com a marca, des del disseny de producte fins a la seva cultura empresarial”


Una sèrie

“«Vikings». Mai he estat gaire fan de la història, però sèries com aquesta m’ajuden a entendre com hem evolucionat com a societat”


Un 'hobby'

“Faig molt d’esport. Ara per exemple jugo molt a golf. Soc federat des de petit i fa un parell d’anys que n’he reprès la pràctica amb els amics”


Una cançó

“Escolto molt poca música, gairebé gens, així que no m’atreveixo a escollir-ne cap. Escolto més podcasts, com per exemple «How I Built This»”


Un llibre

“«Let my people go surfing» d’Yvon Chouinard. És un llibre personal que parla de la manera d’aplicar els valors a la companyia i s’ha acabat convertint en un referent a l’hora de dirigir i emprendre”


Una personalitat

“Tots aquells empresaris i emprenedors que han aconseguit deixar una empremta i que a més tenen un perfil creatiu, com per exemple Steve Jobs”


stats