13/11/2016

Un botó per competir amb Mercadona

2 min

Amazon començarà a lliurar dimarts que ve als clients premium espanyols els primers botons connectats Dash, que serveixen per fer la comanda dels productes preferits d’ús habitual a la llar només prement un botó i rebre’ls a casa abans de 24 hores. Segons Daniel Rausch, responsable de Dash per a Europa, el sistema fa un any i mig que funciona als EUA i en l’últim any la quantitat de comandes s’ha multiplicat per cinc. Actualment la botiga rep una comanda per aquest canal cada 20 segons i els clients tenen a casa una mitjana de quatre botons. Esclar que allà ja són 200 marques i aquí comença amb 23 noms, majoritàriament d’alimentació, perfumeria i drogueria: des de Vileda fins a Hero, passant per Dodot, Fairy, Scottex i Pompadour.

Els botons Dash es connecten a la xarxa wifi domèstica i es configuren amb l’aplicació mòbil d’Amazon per vincular-los a un únic producte: si el mascle de la casa s’afaita amb maquinetes Gillette i la femella es depila amb la mateixa marca, cadascun ha de tenir el seu Dash. Amazon aconsella enganxar-los o penjar-los al lloc de la casa on es consumeix habitualment el producte: el detergent al costat de la rentadora; el paper higiènic i els cosmètics, al bany; les infusions i el sabó de rentar plats, a la cuina. Cada botó costa 4,99 euros, però aquest import es descompta de la primera comanda, de manera que en la pràctica surt de franc. Les marques semblen encantades amb els Dash: fidelitzen el consumidor i l’allunyen de les marques blanques genèriques de les grans cadenes de distribució. No tinc clar que un sistema que m’ofereix portar-me a casa, posem, una capsa de sobrets de camamilla sigui gaire sostenible, però això ja no hi ha qui ho aturi: Amazon també ha engegat el programa Dash Replenishment, on els electrodomèstics connectats encomanen automàticament els consumibles abans de quedar-se sense: ja ho fan impressores, rentadores i aspiradores.

stats