JOGUINES
Empreses 05/04/2015

El 'boom' de les princeses Disney ve de Sabadell

Ingo Devices, amb llicència per fer les joguines electròniques i aplicacions de ‘Frozen’ o Hello Kitty, vol créixer també a Alemanya

Xavier Grau
2 min
El boom de les princeses Disney  ve de Sabadell

‘Frozen’ ha sigut l'últim gran èxit de la factoria Disney. Però per a la companyia sabadellenca Ingo Devices és alguna cosa més: l’arma amb què espera conquerir el mercat alemany. Ingo Devices és una empresa creada el 2007 que s’ha especialitzat a fer joguines electròniques i toy apps. El 2013 va facturar 25 milions, amb un creixement del 40%. I tot i ser de Sabadell el 70% de la facturació la fa a l’estranger.

La clau és en el model de negoci. Joguina electrònica i aplicacions per a nens que poden funcionar en els seus aparells o en d’altres, com tauletes i smartphones. Ja se sap que els aparells electrònics atreuen els més menuts de la casa. Però aquesta atracció es multiplica si a l’electrònica s’hi suma la Hello Kitty, Violetta o personatges de Frozen.

Un dels grans impulsors de la companyia han sigut les llicències. Els acords amb Mattel o Disney els han permès fer productes amb els personatges infantils més atractius de cada moment. Oriol Canet, conseller delegat i fundador d’Ingo, va anar el 2008 a una fira de llicències a Nova York i en va tornar amb els drets per a Europa de Hello Kitty per a aquesta categoria de joguines. Després va venir la negociació amb Disney, amb qui té un acord fins al 2016. L’empresa no n’explica les condicions, tot i que la multinacional de dibuixos podria endur-se un 10% de l’import de les vendes dels productes llicenciats, segons el que és habitual en aquest tipus d’acords.

Ara el creixement ha de venir d’Alemanya, on Oriol Canet veu un nínxol de mercat perquè “ni la llicència ni la joguina electrònica són categories ben desenvolupades”. Ingo té una bona presència a Espanya, al Regne Unit i a França. Aquests països, juntament amb Alemanya i Itàlia, són els cinc mercats més grans de la joguina a Europa. Per créixer a Alemanya ha arribat a acords amb els hipermercats Kaufland (del mateix propietari que Lidl), la plataforma online MyToys i les botigues de ToysRUs i Media Markt. L’objectiu és que en tres anys Alemanya suposi un 20% de totes les vendes a l’estranger.

stats