Empreses 05/03/2013

Els nous professionals del sector moda: Marketing i Venda on-line

3 min

Desplaçar-nos als centres comercials a la recerca d’articles de roba, sabates o complements es pot convertir en una activitat esgotadora i en moltes ocasions sense l’èxit desitjat. Les dificultats per trobar el producte o la talla adequada, les cues o la inversió de temps per comparar preus, inciten als consumidors a aprofitar les comoditats de les tecnologies per adquirir i comparar els productes. Atentes als hàbits dels consumidors, cada vegada són més les empreses que promocionen i venen els seus articles on-line. Segons el Barómetre d’Empreses de Moda, el 65% de las marques espanyoles disposen de botiga on-line pròpia i es preveu que aquest percentatge augmenti fins el 78% al 2013 (a partir d’una enquesta realitzada amb 300 marques). E-commerce, M-commerce i Social Commerce Actualment el canal més important en la compra per Internet és l’ordinador però de cada vegada els tablets i principalment els smartphones van guanyant terreny com a tecnologies més utilitzades. Els telèfons intel•ligents ja s’utilitzen per realitzar pagaments, per desxifrar còdis QR i per rebre anuncis geolocalitzats, entre d’altres aplicacions. Segons el Laboratori de Tendències de e-shopping en un futur no molt llunyà la meitat de les compres per Internet es realitzaran pels dispositius mòbils. Les Xarxes Socials també juguen un paper important en el comerç on-line no tant com a canals de venda directa, sinó per la capacitat d’influència sobre els compradors. Social Media Commerce senyala que un terç dels compradors on-line són usuaris de Xarxes Socials. Facebook és la més utilitzada per les marques per promocionar i dialogar sobre moda. Segons marqueting.com, Pinterest podria ser la eina de marqueting on-line del futur per la seva capacitat de filtrar, organitzar imatges i vídeos i disposar d’un espai per posar etiquetes amb preus als productes. Si vols saber més sobre com el sector del comerçfomenta l'ús de les TIC i el seu impacte en els professionals que hi treballen, pots consultar ala web del Treball aquestes dues càpsules sectorials: 'La integració del comerç electrònic i les estratègies de màrqueting on-line' i 'Innovació, en estratègies de posicionament i promoció comercial a través d'aplicacions TIC i xarxes socials'. Busques feina en el sector moda on-line? Una de les pàgines web d’ofertes de feina més destacades dins el sector és FashionJobs.com, on hi podem trobar al voltant de 450 ofertes de feina a més a més de notícies sobre empreses, marques i desfilades de moda. Fashion Unitedofereix oportunitats laborals com a designer, merchandiser, sales manager, technologist, store manager, sales creative director, production executive, buyer, retail fashion manager, agent, import merchandiser i moltes més. Pinker Moda, és un altre dels portals professionals del tèxtil i la moda que ofereix més informació sobre el sector amb publicacions, directoris d’empresa, notícies i taulell d’anuncis. Publicat per:Xília Cardona,Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

stats