Les fires de selecció, també conegudes com a fires de “recruitment”, són una eina cada vegada més utilitzada per part d’universitats, escoles professionals i altres entitats de referència per a posar en contacte persones candidates amb empreses. Aquests esdeveniments s’organitzen normalment en format d’exposició, on la persona que hi assisteix pot donar-se a conèixer a empreses del sector, i on aquestes poden valorar en un espai breu de temps, la idoneïtat de les candidatures que reben.
Aquestes fires, per tant, demanen una actitud proactivadels professionals i una bona preparació prèvia a l’esdeveniment, ja que permeten entrar en contacte amb una part de l’oferta oculta del seu sector.
Així doncs, si estàs pensant en assistir a un d’aquests fòrums, et donem una sèrie de consells a tenir en compte.
Organitza’t una estratègia Prepara una presentació breu Vesteix Activa el networking documentació actitud professional Comunica les teves competències Amb una bona preparació i una estratègia clara, les fires de selecció són un bon canal per entrar en contacte directe amb les empreses del teu sector, fer-t’hi present i accedir a noves oportunitats laborals.
Publicat per: Mireia Puig,Equip Tècnic de Barcelona Activa.