Empreses 15/02/2012

4 preguntes sobre Marca Personal

2 min

Els impactants canvis que han revolucionat el món de la comunicació els darrers anys, han fet que el concepte de marca personal s’hagi popularitzat a una velocitat vertiginosa. És fàcil entendre què és una marca quan parlem d’un producte però, què passa quan el producte ets tu mateix? A continuació trobaràs resposta a unes preguntes que t’ajudaran a crear i gestionar la teva marca personal.

Què és la Marca personal? En el context laboral, és la informació sobre la pròpia identitat professional que pots oferir a través de diverses tècniques de màrqueting personal. Per aconseguir provocar un interès en un futur receptor dels teus serveis, és important donar un missatge clar i concret, comunicant les teves habilitats i competències de la manera més atractiva possible. En definitiva, crear una bona marca personal depèn de la teva capacitat per vendre’t a altres persones i que aquestes et recordin quan tinguin una necessitat que tu puguis cobrir.

En què et beneficia? Cal tenir present que la marca personal ja no és una tècnica exclusiva de treballadors autònoms i professionals lliberals, ara també es fa extensible a professionals que estan buscant feina d’una manera activa. Per tant, si vols treballar per compte aliè, també et convé crear la teva pròpia marca. D’aquesta manera et distingiràs de la resta, oferint el teu valor afegit i donant fiabilitat i confiança.

Quin contingut ha de tenir el teu missatge? Ha de quedar clar: qui ets, quina és la teva especialitat/objectiu professional, què ofereixes a l’empresa, quines són les teves competències, i, sobretot, com pots ser d’utilitat i interès per a la persona que rebrà aquest missatge. El coneixement i domini de tècniques comunicatives com l’Elevator Pitch (o presentació en 60 segons) t’ajudarà a donar una visió integral i sintètica de tu mateix com a professional.

Com pots gestionar la teva marca? Les xarxes socials a Internet ofereixen moltes possibilitats per difondre la teva marca a través dels teus contactes. Igualment, assistir a esdeveniments de networking, fires o activitats del teu sector professional, et donarà la possibilitat d’establir noves relacions que podran ajudar-te laboralment. Així mateix, crear un espai web o blog t'ajudarà a definir encara més el teu segell personal. La fórmula idònia resideix en combinar les eines virtuals i els esdeveniments presencials. Quantes més persones coneguis més persones et coneixeran a tu. Fes que et recordin!

I si vols posar aquests consells en pràctica, et recomanem assitir al seminari: Crea la teva marca personal.

Publicat per: Joana Sanz, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

stats