Empreses 17/10/2013

Com ha de ser el cercador de feina professional?

3 min

És una realitat. Amb els recents canvis produïts en les relacions laborals els treballadors entrarem i sortirem del mercat de treball molt més fàcilment que abans. És per aquest motiu que convé plantejar-se la recerca de feina des d’un punt de vista molt professional. Si estàs en recerca activa de feina, tu ets la teva pròpia empresa, el teu propi cap i el teu propi treballador, per tant, totes les accions que facis repercutiran en el teu benefici.

Planteja’t que ara tens una nova ocupació: la del “Cercador de Feina”. Per tant, tens unes tasques molt específiques a realitzar: fer el currículum, cartes de presentació, recull d’empreses per autocandidatura, gestionar i ampliar la xarxa de contactes, preparar-te les entrevistes, treballar la teva presentació personal, fer un seguiment dels processos, revisar diàriament les ofertes en els portals d’ocupació o contactar amb les agències intermediàries.

Considerant, doncs, que aquestes són les teves principals funcions com a “cercador de feina”, hauràs de donar especial importància a les següents competències que t’ajudaran a realitzar la teva tasca de manera més efectiva:

Resistència a la frustració: Durant la teva recerca et trobaràs amb moltes negatives. És molt important que entenguis que forma part del procés. Persevera, confia en tu i viu totes les experiències com un aprenentatge.

Organització i planificació: Una bona organització t’ajudarà a fer un millor seguiment de les ofertes i a tenir la situació sota control. El resultat serà un increment de la teva efectivitat, una millora d’autoconfiança i la visió general de tota la feina que has realitzat.

Interès per l’ordre i la qualitat: Quan facis un apropament a les empreses ha de ser impecable; interessa’t per elles i recull informació sobre la seva activitat i cultura empresarial abans d’enviar el CV o fer l’entrevista. Fes que la teva candidatura mostri la teva professionalitat i el teu "saber fer". Pensa que la qualitat dóna millors resultats que la quantitat.

Comunicació : Aprèn a presentar-te de manera atractiva però sintètica,per no esgotar la paciència del teu interlocutor; troba la millor manera de comunicar el teu valor afegit. En el currículum, la carta i l'entrevista, mostra totes les teves competències i motivacions. Com ara ets un comercial de tu mateix et serà molt útil millorar les teves tècniques de venda i de màrqueting personal.

Creativitat: Troba noves formes d’apropar-te a les empreses que et diferenciïn de la resta: portfoli, videocurrículum o currículum creatiu són eines diferents que t’ajudaran a destacar.

Orientació al assoliment i Lideratge (personal): Ningú farà les coses per tu, per tant convé que tinguis clar quin és el teu objectiu professional i, encara que demanis consells a experts, tu mateix puguis crear el teu pla d’acció per aconseguir-ho. El més importat però, és que el segueixis i que desenvolupis la capacitat d’automotivar-te. També et serà molt útil definir uns indicadors que et confirmin que vas per bon camí.

Treballa per desenvolupar més totes aquestes competències amb l'ajut del Diccionari de CompetènciesClau i el Programa d’Activitats de Barcelona Treball. Bona recerca!

Publicat per:Joana Sanz,Equip Tècnic de Barcelona Activa.

stats