Empreses 14/10/2014

Treballa les competències: Comunicació verbal

3 min

No entens realment alguna cosa fins que no ets capaç d’explicar-li a la teva àvia

(Albert Einstein) Transmetre missatges clars, elaborar un discurs organitzat identificant quines són les idees clau i comprovar que l'interlocutor ha entés el mateix que li voliem transmetre és fonamental per a determinar un bon nivell en la competència de la comunicació verbal. En una sola frase: La comunicació és el procés de transmetre i rebre idees, informació i missatges. Autodiagnosi La comunicació verbal oral és una competència clau en el procés de recerca de feina, si vols arribar a les empreses i que els seleccionadors apostin per tu és important que el teu discurs sigui clar, entenedor i que impacti a l’interlocutor. Posem en joc la comunicació verbal en diversos moments de la recerca de feina però et convidem a centrar-te principalment en dos: quan has d'activar o mantenir la teva xarxa de contactes i en les entrevistes de feina. A continuació et plantejem algunes preguntes per a que t'avaluis en aquesta competència: - Quan vas a una entrevista de feina, et surten fàcilment les paraules per respondre les preguntes que et fan els entrevistadors? - Dones feedback quan no et queda clar algun concepte o alguna explicació i així t'assegures que has entès bé allò que l’altre et volia dir? - Quan vols fer un contacte saps quina informació li vols transmetre o tens moltes idees al cap i no saps per on començar? - Quan vas a un esdeveniment de networking, ets capaç de sintetitzar i explicar d’una manera creativa què és el que pots oferir? Com millorar la comunicació verbal en entrevistes de feina i trobades de networking? - Tingues clares les idees que vols comunicar: Objectiu professional, aspiracions professionals, motivacions, competències clau i valor afegit. - Aprèn a fer preguntes. Demostraràs interès per l’empresa i el lloc de treball i podràs extreure informació valuosa i útil per a posteriors entrevistes si es dóna el cas. A més pots aprofitar aquesta informació per avaluar si és el tipus d’empresa i lloc de treball en el que t’agradaria treballar. - Dóna feedback a l’entrevistador. Assegura’t que has entès bé el que t’ha explicat o preguntat. Quan un missatge no et quedi clar retorna’l amb les teves pròpies paraules per assegurar-te que tant tu com l’altre heu entès el mateix. - Elabora missatges en positiu. Explica el que saps fer o el que pots aprendre. Evita expressar sense matisos que no saps utilitzar alguna eina o realitzar una tasca, pots utilitzar altres aspectes semblants que si saps fer per contrarestar les teves mancances. - Prepara el teu Elevator Pitch. En els esdeveniments de Networking probablement no tindràs molt temps per explicar-te, en menys de 60 segons has de poder explicar qui ets, què fas, per a què ho fas i què et diferència. Si vols continuar millorant la comunicació verbal vine ales activitats del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 t'ajudaran a enfortir les teves capacitats i estratègies comunicatives, comLa comunicació coma a eina d’èxit a les nostres relacions professionalsi elSeminari d’especialització: comunica les teves idees de manera eficaç. Publicat per:Xília Cardona, Equip Tècnic de Barcelona Activa.

stats