Empreses 02/02/2015

Nova eina professional: "Facebook at work"

2 min

En moments ens els que hi ha qui dubte de la pervivència de Facebook en els propers anys, o potser justament per això, la xarxa social més nombrosa a occident ha llançat “Facebook at work”, una nova eina professional que és possible que incorporem en els propers anys la nostra dinàmica de treball. D’aquesta manera, potser Mark Zuckenberg intenta salvar la seva creació original, traspassant la frontera de la informalitat, que és la major crítica dels que pensen que Facebook és una pèrdua de temps.

Què és Facebook at work?

No és una nova xarxa social sinó una eina de comunicació corporativa. Això vol dir que el que es publiqui a Facebook at work quedarà tancat amb aquelles persones que treballin sota el mateix nom organitzatiu.

És curiós i inclòs podria semblar contradictori, que on no ha arribat LinkedIn, el rei de les plataformes 2.0 per afers professionals, ho intenti Facebook que té un tarannà molt més fresc. O potser és un avantatge, donat que la intencionalitat és pal·liar la manca d’informació i rigidesa que suposen altres canals de comunicació corporatius, com les newsletters o els informes interns.

Mike Walsh, ambaixador de la revolució digital i autor de llibres com Futuretainment, augura que els correus electrònics tenen els dies comptats dins del món de l’empresa, on el futur són xarxes socials corporatives com aquesta. Podríem dir que són les noves intranets, però la seva potencialitat és molt més gran, des de que tots podem ser prosumidors.

Quines són les utilitats de Facebook at work?

L’objectiu principal és millorar la comunicació interna i la gestió del coneixement, fent que les empreses i les persones que les formen es connectin entre elles al món on-line, on s’ha vist que passen tantes coses que poden ser aplicades al desenvolupament de la competitivitat com al món off-line.

Segons el reconegut bloguer Enrique Dans hem passat a una segona època, en la que la pràctica del bloqueig a les xarxes socials dins de l’empresa ha esdevingut inútil. I ha arribat el moment de dotar d’un canal adequat a les converses de passadís, on a més es puguin crear circuits que permetin compartir la informació i generar nous fluxos de treball.

Ja hi ha un centenar d’empreses que utilitzen Facebook at work en fase beta i es pot descarregar l’app., no obstant, va vinculat al compte que creï l’empresa. De moment, s’ha desvelat, però, que comparteix moltes de les aplicacions del Facebook original, com notícies, grups, missatges i esdeveniments. El usuari pot crear-se de forma separada o junta al personal però els continguts es publiquen de forma independent.

Estarem atents a més iniciatives cap al desenvolupament de l’empresa 2.0, esperant que es puguin extrapolar a persones que volen incorporar-se a aquest tipus d’organitzacions.

Publicat per:Sara Jurado, Equip Tècnic de Barcelona Activa.

stats