Empreses 06/06/2012

Saps què és un Content Curator? I un Record Manager? Familiaritza’t amb els nous perfils professionals 2.0

2 min

En la jornada “Xarxes socials: la nova dinàmica del mercat laboral”, que Barcelona Activa va organitzar recentment amb la Cambra de Comerç Francesa, Àlex Casanovas de la Consultora de comunicació Inforpress , ens va presentar les noves oportunitats laborals que s’estan generant a partir de la revolució de les xarxes socials. Algunes d’aquestes ocupacions són ja força conegudes, com el Community Manager o el Social Media Manager. També hem sentit a parlar del SEO Consultant, que optimitza els paràmetres per tal de millorar el posicionament de les webs en els buscadors, l’Arquitecte de la informació o el Desenvolupador multimèdia, que combina la vessant tècnica amb la creativa. Altres perfils mencionats en la ponència van ser el Web analyst Web analyst(quantifica i analitza les visites al website), Content manager Content manager (gestiona els continguts web), Digital copy Digital copy(genera textos comercials), E-commerce manager (dissenya i desenvolupa projectes de comerç online), SEM consultant (planifica l’estratègia de màrketing en buscadors web) o el Record manager Record manager(documentalista online). Perfils altament especialitzats i híbrids El creixement de la web 2.0 i dels Social Media està generant l’aparició d’altres perfils més nous i innovadors, que requereixen una especialització molt alta en aquest entorn i que, podem dir, encara estan en ple procés de definició. Alguns exemples d’aquests “nouvinguts” serien:

  • Social media analyst: Analitza tendències i crea informes sobre les comunitats virtuals.
  • Content curator: Filtra, genera i distribueix continguts de qualitat, facilitant la creació d’una comunitat de seguidors.
  • Chief bloggin officer: Gestiona els blogs corporatius.
  • Social media SEO: Posiciona l’empresa a les plataformes socials.
  • Online reputation manager: Gestiona la reputació online de la marca.
  • Social media legal: Dóna assessorament legal sobre la presencia de l’empresa en les xarxes.

Els experts parlen cada vegada més de perfils híbrids que es situarien entre diversos departaments: el tecnològic, el de comunicació i el de màrketing, degut a la gran importància que pren en els social media la gestió de la informació. Publicat per: Montserrat Vidal, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

stats