Empreses 29/11/2012

Claus per a generar la teva estratègia 2.0

3 min

Barcelona Activa, dins del Programa per al Desenvolupament Professional de Porta22, ha organitzat la taula rodona “Utilitza el teu perfil a les xarxes socials com un imant d’oportunitats laborals”. En aquesta jornada, quatre experts en Social Media ens han donat recomanacions i claus per aconseguir noves oportunitats mitjançant les xarxes socials i generar una Marca Personal que ens porti a aconseguir els nostres objectius.

Com fer més atractiu el nostre perfil de LinkedIn? Alex Lópezva destacar la importància de descriure amb detall el perfil, repetint paraules clau de 15 a 35 vegades per tal demillorar el nostre posicionament. Per fer-lo més atractiu va proposar penjar un vídeo o un enllaç a un blog propi. Sobre les “Recomanacions”, va comentar que s’haurien de demanar a clients i/o proveïdors, ja que són més fiables que les que s’intercanvien entre companys.

Respecte a la participació en Grups, va definir-la comactivitat fonamental -ja que és on les empreses publiquen ofertes -això sí, sempre generant debat i aportant valor.També el seguir a Empreses concretes que ens interessin, és una altra manera de poder consultar ofertes.

Com gestionar l’allau d’informació generada a Twitter?

L’Ari Vigueras va destacar l'oportunitat que genera Twitter de contactar amb molts professionals. Abans d’utilitzar-lo, però, recomana reflexionar sobre els objectius que volem aconseguir, tenint en compte els següents punts:

competències objectiu professional Vigueras va donar un seguit de recomanacions, dirigides a aquells que hagin decidit utilitzar l’eina. La primera seria configurar el perfil amb un punt diferenciador per tal d’aconseguir notorietat. També començar a seguir a usuaris que ens interessin mitjançant funcionalitats avançades, com els directoris d’usuaris (wefollow.com), consulta de biografies (followerwonk.com/bio) o la cerca avançada. Per últim, fer-se visible aportant continguts de valor, i organitzar-se per gestionar els continguts utilitzant llistes dinàmiques (per seguir empreses objectiu), llistes privades o els Favorits.

Com utilitzar Facebook com una eina professional?

Pedro Rojas va proposar el repte de convertir el perfil de Facebook en un perfil professional, amb el raonament que els reclutadors, cada vegada més, consulten Facebook en els seus processos de selecció. Per exemple, a les aplicacions de Job&Talent i BranchOut només s’hi pot accedir amb el perfil de Facebook.

La clau, per transformar el nostre perfil, està en interpretar la paraula “amic” com a “contacte”, i per tant, configurar adequadament la privacitat. Ho podem fer administrant correctament les llistes i donant permisos diferents segons a quina llista es pertany i/o segons la publicació.

A més hem de publicar continguts de valor, més professionals, deixant el més personal pels més íntims. En paraules de Rojas “acceptar a un desconegut és sumar una oportunitat”.

Com començar a crear la nostra Marca Personal?

"Una marca personal crea oportunitats", segons Armando Liussi Depaoli, però en cada persona hi ha diferents identitats sobreposades que deixen petjada. És important cuidar lanostra marca personal, ja que és la xarxa la que dirà qui som. Els diferents valors que ens defineixen han de ser coherents, ja que la reputació (judici continu) sobre la nostra marca serà social.

Armando defineix 3 aspectes necessaris per crear una marca personal:

Networking Hauríem de tenir clars aquests aspectes i establir un pla d’acció que inclogui les nostres metes, objectius mesurables i els recursos que hi podem dedicar.

La integració de les quatre intervencions ens obre una nova perspectiva sobre les xarxes socials, mostrant una tendència cap a la professionalització, el que ens obliga a responsabilitzant-nosi mostrar coherència entre el nostre perfil personal i professional.

Publicat per: Montserrat Vidal, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

stats