Barcelona Treball

Barcelona Activa

Caçant al caçador: Com atraure l’atenció d’un headhunter?

headhunting Zoom

headhunting

T’agradaria fer un canvi professional i una de les opcions que t’has plantejat és posar-te en contacte amb un headhunter? Moltes vegades les ocupacions més interessants i millor remunerades no acostumen a ser anunciades públicament, per això és important saber com convertir-se en objectiu dels caça talents.

Els headhunters són empreses consultores o professionals que busquen talent d’alt nivell. Habitualment són ells mateixos els que contacten amb el candidat, moltes vegades persones en actiu. A continuació et facilitem algunes recomanacions que has de tenir en compte si vols captar l’atenció d’un headhunter.

- Selecciona les principals empreses i mostra el teu perfil professional. Abans d’establir cap tipus de contacte assegura’t que la persona destinatària gestiona ofertes del teu perfil. Per comprovar-ho, utilitza LinkedIn per revisar el perfil del professional de la persona amb qui vols contactar i Google per informar-te sobre la consultora per la que treballa i quins són els seus possibles clients.

- Una particularitat de la seva manera de procedir és la discreció. El headhunter mai publicarà les ofertes que gestiona ni a Internet ni al web de la seva empresa, per aixòés important que actuïs amb cert tacte a l’hora de contactar amb un headhunter, pots preguntar sobre el lloc de treball i l'empresa tenint en compte que no se't facilitaran les dades de contacte directe.

- Fes-te visible, utilitza les xarxes socials. Els seleccionadors de talents volen aconseguir una visió global de l’individu que vagi més enllà de l’experiència i formació. Les xarxes socials són un bon motor de recerca pels seleccionadors i constitueixen una base de dades amb un perfil força complert dels candidats.

- Si estàs treballant:

  • Sigues fàcilment identificable. Procura que el lloc que ocupes sigui clau a la teva empresa i dóna’t a conèixer representant a la teva empresa a salons professionals, fors o premsa.
  • Recorda que és lícit voler millorar professionalment i buscar altres opcions. El més important és que puguis justificar els motius pels que vols canviar, que els teus arguments siguin sòlids, que no parlis només de diners i que tinguis una idea clara de quin és el teu objectiu professional en aquest moment.

Si et decideixes a fer un canvi professional no t’oblidis de les possibilitats que et poden oferir les empreses de selecció i els headhunters. Sigues proactiu, fes-te visible i contacta amb caçadors de talent.

Publicat per: Xilia Cardona, Equip Tècnic de Barcelona Activa.