Empreses 02/10/2012

Benetton i l'aturat de l’any: oportunisme o oportunitat?

2 min

United Colors of Benetton és quasi sinònim de campanyes publicitàries trencadores que no deixen indiferent a ningú. La última de les seves polèmiques es centra, en aquesta ocasió, en l’atur dels joves. Amb el lema “unemployee of the year” la iniciativa consta d’un concurs i vídeos que recreen reivindicacionsa l’estil del moviment dels indignats. La generació que ho té més difícil per inserir-se en el mercat laboral Per alguns, pot semblar que la companyia utilitza tècniques de màrqueting per treure profit al drama de l’atur, però d’acord els responsables es tracta més aviat de cridar l’atenció sobre un tema que mereix una denuncia pública per obrir el debat social.Es basen en fets com que prop de 100 milions de joves entre 15 i 29 anys estan cercant feina a l’actualitat en tot el món:un 51%de tasa d'atur juvenil en el cas d’ Espanya(veure indicadors de mercat de treball).I això, malgratque una gran part d’aquest jovent està “sobradament preparat”, com deia una altra publicitat molt popular fa uns anys. Així, Benetton reivindica que, amb aquesta campanya, vol lluitar contra tòpics com qui afirma que “els que no treballen és perquè son ganduls”.Per aquest motiu, els joves que apareixen en el principal vídeo promocional, les dades dels quals es mostren en rètols, són homes i dones de diferents països, amb estudis i bones pretensions professionals, que es presenten vestits com si fossin a una entrevista laboral. La recompensa del “currículum de l'atur” Però, tal com dèiem al principi, aquesta vegada Benetton va més enllà de la mera controvèrsia.Tots els joves, entre 18 i 30 anys, que expliquin les dificultats que es troben a l’hora de buscar feina, tenen l’oportunitat de guanyar 5.000€ si són els més votatsen una xarxa social que s’ha creat pel concurs. De fet, aquest premi és una inversió, donat que els diners han de ser utilitzats per a finançarprojectes “amb fins positius per al col·lectiu” que els jovespresentin al concurs i que es comprometin a posar en marxa en els 6 mesos següents. En total seran 100 els guanyadors d’aquest premi que serà públic el 31 d’octubre. Si tens una idea de projecte i compleixes el requisits, la data límitper inscriure’t i poder participar en aquesta oportunitat finalitza el 14 d’octubre. De moment431 persones han registrat el seu projecte. Pensa que, si no guanyes, com a mínim, hauràs posat de relleu el teu capital humà davant de la resta de la societat, a més de donar suport a la causa amb el teu testimoni. Publicat per:Sara Jurado, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

stats