Empreses 19/08/2014

Apropar-se a món del treball des del joc

2 min

Com ja havíem anunciat anteriorment, la gamificació està esdevenint una tendència a les empreses. El terme es va encunyar al 2008 i prové del neologisme del anglès “joc”, referint-se a l’aplicació de les mecàniques dels videojocs i similars a processos no lúdics. El desenvolupament de les noves tecnologies, amb l’apoderament. Primerament es va utilitzar en màrqueting i publicitat, per atraure als clients, però cada vegada s’està aplicant a més processos empresarials. De fet, segons un estudi de Gartner, més del 50% de les organitzacions que gestionen processos d’innovació utilitzaran la gamificació al 2015. Un dels seus analistes, Brian Burke, diu que aquesta tècnica s’aplicarà al menys als àmbits de la formació, la gestió de l’acompliment, la salut laboral i la gestió del canvi, totes àrees de Recursos Humans. Gamificació en la selecció de personal Els jocs permeten veure com les persones reaccionen i despleguen les seves aptituds i habilitats, per això la seva utilitat als processos de selecció és interessant. En aquest sentit, és conegut, per exemple, el cas de la companyia d’hotels Marriot, que va crear una campanya per atraure talent basat en un joc dins de Facebook: My Marriott Hotel. Seguint la mateixa dinàmica que Farmville, el famós joc de la xarxa social, permet demostrar la perícia a l’hora de gestionar un espai, en aquest cas la cuina d’un hotel, demostrant el coneixement i funcionament d’àrees com la inspecció d’aliments o la contractació de nous empleats. Així, tot i que moltes persones creuen que la gamificació només és una moda en el processos de selecció, cada vegada més empreses s’estan decant per treure sistemes d’avaluació del talent basats en el joc. Aquest fet radica en els seus avantatges:

  • Permeten obtenir moltes dades dels candidats: capacitats, competències, actituds, etc.
  • Aconsegueixen atreure i desvelar el talent de potencials candidats creatius que no saben defensar-se en processos de selecció tradicionals.
  • Són accions d’employer branding en sí mateixes. És a dir, les empreses amb practiques innovadores com aquesta, donen una imatge atractiva i dinàmica, el que fa que augmenti la seva reputació al mercat.
  • Varien els mètodes convencionals d’un procés de selecció, amb el que, a més de ser entretingut per ambdues parts (candidats i seleccionadors) trenquen les dinàmiques de comportament apresses amb l’experiència amb altres processos de selecció. Com a conseqüència, la informació que s’obté dels candidats és més fresca i veraç.

A Barcelona Activa, portem molt de temps creien en el poder de la gamificació, per això fa anys que vam crear l’aplicatiu el procés de selecció per preparar-se per la recerca de feina. I el proper 9 de setembre aprofundirem sobre les novetats del reclutament i la gamificació a la taula rodona que hem organitzat amb experts. Publicat per: Sara Jurado, Equip Tècnic de Barcelona Activa.

stats