17/02/2013

La batalla pel tercer lloc

2 min

L'any passat es van vendre al món 1.750 milions de telèfons mòbils. La xifra impressiona, però en realitat és un 1,7% inferior a la de l'any anterior. La crisi no perdona ni els mòbils. Tanmateix, la indústria té motius per a l'optimisme. Les vendes de smartphones en el quart trimestre de l'any van créixer el 38,3% respecte al mateix període del 2011 i van assolir un nou rècord: 207,7 milions d'unitats venudes. En total, es van vendre a l'any 687 milions de smartphones , l'equivalent al 39% de la totalitat de mòbils venuts. Aviat es vendran més smartphones que telèfons bàsics, amb les bones perspectives que això suposa per al sector quant al consum de serveis. De fet, a finals d'any, segons l'analista Tomi Ahonen, ja hi havia més de 1.300 milions de smartphones en funcionament al món.

Les dades de les quatre grans empreses d'anàlisi del mercat de telefonia mòbil coincideixen en la consolidació del duopoli Samsung-Apple, que representa el 52% de les vendes mundials de smartphones , gairebé un 6% més que tres mesos abans. El tercer fabricant, la xinesa Huawei, només té una quota del 8%. També és destacable que Samsung domina gràcies a l'àmplia oferta de models, mentre que Apple manté la seva visibilitat venent un únic aparell que bàsicament no ha canviat des del 2007.

Si en lloc de fabricants mirem sistemes operatius, la desproporció entre els líders i la resta encara és més marcada: l'Android de Google impulsa dos de cada tres smartphones venuts el 2012 i ja és present en més de la meitat dels que hi ha en ús, mentre que un de cada cinc és un iPhone. Symbian i BlackBerry, hegemònics fa pocs anys, encara conserven el 15% i el 8% del parc instal·lat, respectivament, però només s'emporten el 3% i el 5% de les vendes, mentre que l'aspirant Windows Phone no aconsegueix més del 2%. En aquestes condicions, la batalla per la tercera posició segueix oberta, fins i tot a nouvinguts com Firefox OS, Ubuntu o Tizen.

stats