RETWEETS

Volem LinkedIn en català

Un bon termòmetre de la situació laboral en el teu sector és la quantitat d’avisos que reps per correu notificant-te que tal o qual persona del teu cercle professional acaba de posar al dia el seu perfil a LinkedIn, demanant-te que hi escriguis un text de recomanació o que el posis en contacte amb algú que coneixes directament. Quan veus molta activitat d’aquest estil és gairebé segur que aviat tindràs notícia de canvis, ja sigui que la persona ha canviat d’empresa per prosperar o bé que ha anat al carrer i busca noves oportunitats.

LinkedIn va néixer l’any 2003 i amb més de 300 milions d’usuaris s’ha consolidat com la plataforma digital de referència per establir i mantenir relacions professionals. Als seus perfils pots investigar l’historial de la persona que aniràs a visitar o que t’acaben de presentar, i fer-te una idea de la seva reputació i el seu grau d’influència.

Però vista de prop, LinkedIn té una mancança preocupant: és l’única de les grans xarxes socials que no està en català. No només en la seva interfície visible, disponible en 23 idiomes -molts dels quals tenen menys parlants que el nostre-, sinó tampoc en el contingut: les dades del perfil es poden introduir i consultar en 42 idiomes, però no en català, fet que penalitza la utilitat de la xarxa per fer negocis aquí.

Com que és poc realista pensar en una plataforma local alternativa que tingui l’abast de LinkedIn, seria molt convenient aconseguir que el servei incorpori la nostra llengua. I per això, com altres cops, cal que l’empresa vegi clarament que fer-ho li donarà negoci, perquè els usuaris l’hi demanem. El periodista Oriol Torres impulsa una campanya respectuosa per aconseguir una versió catalana de LinkedIn que té el suport de la Fundació PuntCat i aspira a reunir 10.000 membres en el grup intern InCatalan, Please. No sembla difícil: ja som més de 3.700 i s’estima que una quarta part dels quatre milions d’usuaris que el servei té a l’Estat som catalans. Us hi afegiu?