EDUCACIÓ
Empreses 15/11/2015

Tota l’escola a un clic i dins el núvol

Clickedu és una plataforma fundada a Barcelona que permet a les escoles gestionar totes les seves àrees: administrativa, acadèmica i econòmica

Júlia Manresa
2 min
Tota l’escola  a un clic  i dins el núvol

va ser la idea la que els va trobar a ells. En el cas de Clickedu, aquest tòpic dels emprenedors és cert. Fa 15 anys Montserrat Brau i Ignasi Nogués van fundar una agència de publicitat especialitzada en internet perquè els clients els hi van demanar i fa vuit anys van desenvolupar una plataforma per a les escoles que ofereix un sistema per gestionar de manera integrada tant la part acadèmica com l’econòmica i l’administrativa i des del núvol. Ara ja hi ha 450 centres educatius que utilitzen aquesta plataforma i es preparen per fer el salt a l’estranger, després de tancar un acord amb una multinacional canadenca que distribuirà el producte a tot el món excepte Espanya i Llatinoamèrica.

Montserrat Brau és lingüista i va començar a redactar continguts fent els horòscops de la revista dels supermercats Caprabo. Més endavant va decidir fundar una agència de publicitat però amb el boom d’internet els seus clients cada vegada demanaven més pàgines web i continguts digitals. Així va conèixer Ignasi Nogués, que just després de veure explotar la bombolla de les puntcom va decidir fundar una altra empresa dedicada a internet. La feina de l’un complementava la de l’altre i van fusionar-les per començar-se a dedicar al màrqueting digital i l’elaboració de catàlegs digitals i webs. D’aquesta manera va néixer ClickArt.

Treballaven en una oficina sense condicionar, de 35 metres quadrats, “amb més lavabo que despatx”, explica l’Ignasi. Al principi es dedicaven només a l’elaboració de catàlegs i pàgines web, treballaven per a editorials, per a associacions o per a empreses diverses. Segons la fundadora, la clau és que sempre han intentat fer el que demanaven els clients, encara que d’entrada els semblés impossible. Sota aquesta filosofia, van fer “una mena de Facebook sense saber ni tan sols què era una xarxa social”, recalca l’Ignasi. Es tractava d’una espècie de comunitat per als usuaris d’un esplai que van desenvolupar l’any 2003, un any abans que nasqués la plataforma de Mark Zuckerberg a Massachusetts. Amb aquest projecte van guanyar un premi i el director de l’escola IPSI de Barcelona els va conèixer.

Segons expliquen, va ser un professor el que els estava demanant sense saber-ho que creessin Clickedu. Volia que una pàgina web li permetés gestionar el seu personal, posar i corregir deures, passar el control de presència d’alumnes i professors i fer números. Però no era realista per a una petita empresa com ClickArt començar a desenvolupar aquest projecte només per a una escola. Per això van optar per presentar-la com a projecte a altres escoles per veure si tindria sortida. “Havia d’integrar-ho tot: personal, alumnes, deures, professorat, administració...”, explica Montserrat Brau. A més, per fer-ho feien servir uns servidors externs que “penjaven la informació a algun lloc que després va començar a dir-se núvol”, recorda Ignasi Nogués.

Les escoles a qui van explicar el projecte hi van accedir i els dos emprenedors es van posar a desenvolupar Clickedu durant tres anys. Després d’això han anat millorant la plataforma i ara ja gestionen centres amb un màxim de 2.000 alumnes, però es preparen per ampliar molt més la seva capacitat i començar l’expansió internacional arreu, tant a Llatinoamèrica com a Europa, el Canadà i els EUA.

stats