Empreses 05/04/2015

Tomi Pierucci: “S’ha acabat perdre les maletes i tancar-les amb cadenats”

Cofundador de Bluesmart, ‘start-up’ que desenvolupa equipatges intel·ligents i aplicacions per viatjar

i
Andrea Rodés
3 min
Tomi Pierucci:“S’ha acabat perdre les maletes i tancar-les amb cadenats”

La seva primera idea de negoci va ser posar-se a vendre uniformes escolars als instituts de l’Argentina i ara està a punt de llançar una maleta de mà intel·ligent, amb connexió a internet i GPS, que el viatger podrà monitoritzar, obrir o tancar des del mòbil! La idea de fabricar i vendre uniformes se’ns va ocórrer a mi i el meu millor amic quan teníem 18 anys. No teníem cap contacte amb el sector tèxtil, però vam veure l’oportunitat i ens hi vam llançar. Emprendre és creure que pots fer realitat les teves idees. Little Blue és avui la companyia de roba personalitzada per a estudiants més gran de l’Argentina [factura 1,5 milions de dòlars anuals]. L’experiència em va formar per afrontar tot tipus de problemes! Quan el negoci dels uniformes es va anar consolidant, se’m va ocórrer muntar una empresa de marxandatge i articles de promoció (Big Blue), aprofitant tots els proveïdors i fabricants de tèxtils que coneixia a la Xina. Un dels primers clients de Big Blue va ser Disney! Més tard, l’any 2013, vaig marxar a viure a Nova York amb la meva dona. I allà, en una cafeteria, vaig conèixer el Diego Sáez-Gil, un emprenedor argentí que es dedicava al tema de les aplis mòbils. El Diego acabava de perdre la seva maleta en un vol i ens vam posar a parlar de com podia ser que encara passessin aquestes coses... i allà mateix va néixer la idea de Bluesmart. Vam començar a dibuixar en un tovalló com havia de ser una maleta intel·ligent i, ja ho veus, vam passar de la idea a l’execució en molt poc temps.

Tot i que no és expert en tecnologia mòbil, suposo que creia en el futur dels wearables Estic convençut que el mercat tecnològic avança cap aquí! En el nostre cas, el Diego és l’expert en software i jo tenia l’experiència de fabricar a la Xina. Ens complementem bé. La nostra idea bàsica és solucionar una sèrie de problemes al viatger: que no perdi la maleta (per això hem integrat un GPS que permet rastrejar-la), que controli el seu pes (porta una balança integrada), la seguretat... Hem incorporat a la maleta un dispositiu electrònic perquè l’usuari pugui obrir-la i tancar des del seu smartphone, sense necessitat de cadenats, i també emmagatzema informació personal sobre el seu vol.

Quants diners han invertit fins ara? Vam aixecar un capital inicial de 300.000 dòlars (280.000 euros) entre família i amics, i després vam llançar una campanya de microfinançament a Indiegogo que ens ha permès aixecar 2 milions de dòlars (1,8 milions d’euros) amb comandes a més de 100 països. En aquests moments estem negociant una primera ronda d’ampliació de capital.

El seu soci és als Estats Units i vostè a Hong Kong. ¿És important estar al costat dels fabricants? I tant! En aquests moments la nostra prioritat és el producte, és clau estar al costat dels fabricants, que són a la Xina! I més encara si es tracta d’un article nou, que encara no existeix al mercat. El prototip està gairebé llest, el vam presentar al Mobile World Congress, esperem comercialitzar-lo després de l’estiu. A més, acabem de firmar una aliança amb Vueling perquè pugui oferir descomptes exclusius als clients que vulguin adquirir la nostra maleta. També tenim acords amb Telefónica, que proveirà els serveis de connectivitat M2M [machine to machine] i amb Uber per poder oferir serveis addicionals al propietari de la maleta.

stats