Empreses 30/03/2014

Títols gratuïts

i
Pau Garcia-milà
1 min

EmpresariÚltimament reflexiono sovint sobre què és l'èxit. La societat t'atorga aquest títol a la velocitat de la llum, i és encara més ràpida (diguin el que diguin les lleis de la física) per prendre-te'l. "Ara has tingut èxit". "Ara ja no, has fracassat".

¿Però algú li va preguntar a l'emprenedor si sentia que estava tenint èxit quan li van penjar el títol? Segurament, no. ¿Algú li va preguntar si se sentia fracassat quan el qualificaven així? Segurament, tampoc. Haig d'admetre que els meus períodes de reflexió sobre aquest tema acaben sempre igual: cada emprenedor o emprenedora té una manera diferent de veure l'èxit i el fracàs. I això sol anar evolucionant amb el temps.

En començar imaginem el fracàs com no aconseguir captar l'atenció de la gent. Perdre diners. Entristir la família en admetre que no ha anat bé. En canvi, a l'inici imaginem l'èxit com un tema exclusivament econòmic. Com aquells emprenedors de l'any 2000 que compraven cadires de 900 dòlars als Estats Units perquè "la postura de l'esquena és molt important".

Em plau dir que he trobat una definició d'èxit que m'agrada. I que s'assembla molt, molt, a com veia l'èxit fa nou anys, quan eyeOS va néixer: l'èxit és tenir usuaris de la teva tecnologia. És 'productitzar-la' i aconseguir que arribi al client final, que la gent la utilitzi i pugui ser molt útil.

Èxit és rebre una trucada d'un client content. Èxit és que un client vulgui ampliar el seu projecte perquè està molt content amb el resultat. Això és l'èxit per a mi. I eyeOS seguirà treballant per aquest èxit la setmana vinent. I l'altra, i l'altra...

stats