01/11/2015

Starbucks a Itàlia? Sacrilegi!

1 min

Ara no podré anar de xulo. S’ha acabat el bròquil: Starbucks entra a Itàlia. Fins ara havíem resistit, però, com passa moltes vegades a la història, un italià ens ha portat l’enemic a casa (botifler!). El grup Percassi està a punt de tancar un acord perquè el gegant nord-americà obri uns quants dels seus cafès, que s’assemblen a sales d’espera d’un aeroport, a Itàlia. Conec bé el grup Percassi, des que era el client més gran de Benetton, amb més de 100 botigues. Va ser el primer a trair el Signor Luciano quan el negoci Benetton començava a trontollar i va obrir el mercat italià al seu pitjor enemic: Inditex. Un sacrilegi que ningú altre hauria fet. Percassi, exjugador de futbol, és propietari d’un imperi: des de centres comercials fins a 600 punts de venda de brands tan importants com Gucci, Ralph Lauren, Nike, Ferrari, Tommy Hilfiger i Levi’s, té una joint venture amb Inditex (245 botigues), la marca de cosmètica Kiko, l’Atalanta FC (de Bèrgam)… En fi: quina necessitat tenia de tancar un acord amb Starbucks?

stats