COSMÈTICA
ELENA FREIXA

Solucions per mimar les barbes dels ‘hipsters’

Macho ha creat una línia d’olis i ceres naturals fets a Barcelona i que ja es venen a tot l’Estat gràcies a la febre que ha fet proliferar els barbuts

Solucions per mimar les barbes dels ‘hipsters’ / IDOIA VALLVERDÚ Zoom

John Rooms i Nestor Alriols confien que la moda dels barbuts es perpetuï com més temps millor. Fa quatre mesos que han llançat al mercat una col·lecció de productes per a la higiene i la hidratació de les barbes que han batejat amb el nom explícit de Macho. “Defineix un gènere, el mascle, independentment de la condició sexual”, diu el John. El projecte és, de moment, tot un èxit i Macho Beard Company, que és el nom de l’empresa, ja compta amb una xarxa de distribució de 70 punts de venda a tot l’Estat, la majoria barberies i botigues professionals. “Busquem gent que sàpiga entendre el producte que fem, 100% natural i fet a base d’oli i no d’aigua”, afegeix.

Macho Beard Company està en plena campanya promocional. “Està anant tot més ràpid del que esperàvem. Aviat arribarem al centenar de punts de venda i aquest 2015, gràcies a un conegut, volem començar a exportar als Estats Units i qui sap si arribar a algun país llatinoamericà”, apunta el Nestor. Les primeres proves amb el consumidor nord-americà es dirigiran a un nínxol de mercat concret, que coneixen molt bé i amb el qual s’identifiquen, el món motard, lligat a la cultura creada al voltant de Harley Davidson. De fet, tots dos són admiradors d’aquesta cultura pionera també en el negoci que miren de fer créixer a Espanya. El John reconeix que, més enllà d’aquest públic, l’èxit de Macho Beard Company s’ha vist afavorit per l’erupció hipster, que fomenta, entre els trets estètics més característics, una barba generosa.

La facturació prevista per al primer any rondarà els 100.000 euros o 150.000 en l’escenari més optimista, segons auguren els impulsors. De cara a l’any que ve, però, confien a duplicar-la gràcies a l’expansió i també a la diversificació de productes que ja tenen al cap per ampliar l’oferta. “Tenim nous productes pensats, no només nous aromes més frescos per als olis que llançarem de cara a l’estiu, sinó també ceres per als cabells i sabons per a la barba”, explica el Nestor. A mitjà termini, i preparant-se potser per quan la moda de la barba comenci a decaure, també pensen en locions i productes per a l’afaitat, bromeja. L’actual catàleg de Macho està format per nou referències, moltes de les quals nascudes dels assajos casolans del John per cuidar la seva pròpia barba amb productes naturals.

Quan van decidir-se a fabricar de manera professional, van contactar amb un químic amo d’un laboratori a Barcelona. Ell s’ha encarregat de professionalitzar les fórmules i fabricar tots els productes. No els fa por la competència ni els grans gegants de la cosmètica: “Ells ni s’hi posarien, a fer el que fem, perquè els resultaria massa car per la qualitat de la matèria primera, que és 100% oli i no aigua”, diu el John. Per tenir un preu competitiu -que es mou en una franja mitjana-alta- Macho renuncia a tercers a l’hora de fer la distribució i s’assegura els marges.