Empresari
Empreses 07/07/2013

'Sabadell style'

i
Pau Garcia-milà
2 min

Situació: un grup de propietaris de comerços de Sabadell decideixen fer un vídeo per convidar la gent a anar a comprar a Sabadell. Resultat: el vídeo és vist per més de quatre centes mil persones. Aquesta hauria de ser una gran història d'èxit. Però l'hem enquadrat com un gran fracàs.

Quin és el problema, aleshores? Que el cantant desafina? Que ho fa en castellà? Que algú s'ha sentit avergonyit? Que l'Ajuntament se n'ha desentès (tot i que sembla que van donar suport a la seva realització)? Criticant-lo, demanant que l'esborrin, matxacant i insultant el cantant, hem aconseguit que sigui vist més vegades que la gran majoria de vídeos que promocionen Barcelona, Londres o Rio de Janeiro.

Jo, quan el vaig veure, vaig tenir clar que aquesta era una història per no dormir: ajuda o destrueix el comerç? Sense pensar-m'ho gaire, vaig piular que donava suport al cantant perquè havia fet això sense cobrar, i amb moltes hores d'assaig prèvies, per promocionar la seva ciutat. Tot i així, quan vaig piular això no coneixia encara la raó real per la qual acabaria realment aplaudint el vídeo. Aquesta raó va venir en forma de respostes al tuit: "Ya querrían mil campañas pagadas por concejales y hechas x superagencias esa repercusión. En Coruña, hoy oí algo de Sabadell". Va arribar a la Corunya. I també a Almeria i a Toledo, com deien altres respostes.

Poden ser més o menys iròniques, però hi ha una cosa clara. Aquest vídeo ha posat Sabadell en el mapa per a molta gent. I aquest era l'objectiu del vídeo. Per tant, només el podem qualificar d'èxit. I, si no, preguntem als de la Corunya si saben on és Terrassa.

stats