Empreses 19/01/2014

Reinventa't

Després de treballar en una xarxa social, ha decidit muntar una comunitat 'online' de dissenyadors de moda independent

Andrea Rodés
1 min
Reinventa't

Xarxes

L'Andrea Garí va estudiar humanitats però de seguida es va sentir atreta pel món online. El 2008 se'n va anar a Madrid per treballar a la xarxa social Tuenti, que s'acabava de crear. El 2012, quan la xarxa va començar a créixer, Garí va decidir que preferia emprendre. ¿La idea? Un portal per donar suport i visibilitat als dissenyadors de moda emergents.

Accés

Després d'un any desenvolupant la web i seleccionant dissenyadors que s'ajustessin als seus criteris, al setembre Garí va presentar Trendzo, una web on es mostren i es poden comprar les col·leccions de 21 creadors de tot l'Estat. "Som un punt d'accés al mercat per als creadors joves, que no poden pagar-se la participació en una fira", diu Garí.

Pells

Garí prioritza els dissenyadors que aposten per revaloritzar els materials de qualitat -"El retorn a les pells, per exemple", diu-, la innovació i la producció artesana i local, de proximitat. "No són peces de preu baix", diu Garí. La web ja té prop de 350 usuaris registrats i el tiquet de compra mitjà és de 90 euros, del qual Trendzo reté una comissió.

Aparador

El públic objectiu són homes i dones d'entre 25 i 40 anys amb cert poder adquisitiu. "La moda no deixa de ser un capritx", admet Garí. No obstant, es tracta d'un mercat global. "Els japonesos, per exemple, estan interessats a descobrir creadors espanyols", explica. A part dels ingressos per la venda directa, la web cobrarà pel servei d'aparador per a professionals.

Aparador de moda i xarxa social

Per diferenciar-se d'altres portals de moda, Trendzo ha apostat per l'enfocament de xarxa social, permetent que dissenyadors i usuaris comparteixin missatges i opinions. "El prescriptor és molt important", diu Garí.

stats