Rafa Soto: “No tenim competència!”

Creatiu. Director de l’agència Herraiz Soto i cofundador de Notegraphy

Rafa Soto:“No tenim competència!” / FRANCESC MELCION Zoom

Fa un any, vostè i el seu company de feina Marzban Cooper van fundar la 'start-up' Notegraphy, una aplicació que permet customitzar i embellir el que els usuaris escriuen i comparteixen a les xarxes socials. Quin potencial de negoci té això?

L’aplicació permet aplicar filtres als teus textos, igual que l’Instagram fa amb les imatges. Tenim més de 40 col·leccions de filtres, que vam encarregar a alguns dels millors dissenyadors gràfics del món, com el català Alex Trochut. L’aplicació permet compartir els teus textos a Facebook, Twitter, Whatsapp... A diferència de les imatges d’Instagram, són indexables per Google. Això té un gran potencial com a eina de màrqueting i publicitat digital.

Les marques poden beneficiar-se de la seva aplicació?

Com a agència, ens vam adonar de la importància de l’economia de l’atenció: destacar sobre la competència s’aconsegueix cridant l’atenció, a través de la creativitat. Ja hi ha marques que s’han posat en contacte amb nosaltres, perquè volen que el que publiquin a la xarxa quedi bonic i ben maquetat. Amb Moritz hem creat la col·lecció Cheers. La gent de Barcelona reconeix de seguida la identitat de la marca, però algú de Nova York, no! També tenim acords amb Warner Brothers, amb algunes editorials... I ens busquen famosos com Paulo Coelho, que és un usuari actiu. Avui en dia, la pressió per cridar l’atenció i obtenir el millor 'feedback' possible la tenen tant les marques com les persones. Diem que cada "m’agrada" és una unitat de felicitat. Pot ser trist o no, però el pas més important que fem al dia és clicar al botó "publica" i esperar el que vindrà després...

Al desembre van aixecar 375.000 euros de capital a Esade Ban, la xarxa de business angels de l’escola de negocis, que se sumen als 200.000 euros que ja havien aixecat amb Caixa Capital Risc i Kibo Ventures. Què creuen que valoren els inversors?

Queda clar que, en primer lloc, l’equip. Tots dos som experts en màrqueting digital, jo més de la part creativa i en Marzban, que va ser part de l’equip fundador d’eDreams, de la de gestió. No és la primera 'start-up' que muntem. Fa tres anys vam crear Ommmwriter [un editor de textos], amb un milió d’usuaris a tot el món, la majoria als EUA. En segon lloc, l’escalabilitat del negoci, el potencial de convertir-nos en un estàndard en la customització de textos. No tenim competència! Ja tenim uns 400.000 usuaris registrats. Un 21% als EUA, la resta repartits per Europa, la Xina, el Japó... Ara volem tancar un acord amb el fabricant de mòbils xinès Xiaomi, que ens va destacar a la seva botiga d’aplis. L’objectiu és que integrin la nostra aplicació en els seus telèfons.

Què cal perquè una apli tingui èxit als EUA i a tot el món? Nosaltres no tenim un gran pressupost de màrqueting, ens centrem a fer llançaments orgànics. Presentem els productes als bloguers i periodistes de referència del sector, i això acaba fent soroll als EUA.

La funció de millorar els textos no l’acabarà oferint el mateix Facebook?

Ens agradaria molt integrar-nos amb ells, és clar. De moment no hi ha ningú que ho faci. No tenim competència!