COMERÇ
Empreses 05/07/2015

Un ‘nou Misako’ irromp amb força als grans eixos comercials

La marca Bissú Bags ha obert 17 botigues en menys de dos anys amb un model de franquícies i preus baixos

Paula Solanas
3 min

Les bosses de mà amb denominació d’origen catalana ja han començat la seva expansió pels principals eixos comercials del país. La cadena de franquícies Bissú, especialitzada en bosses i complements, ha obert 17 establiments des que l’aventura empresarial de Jordi Bella va iniciar el primer capítol l’any 2013. Després de gairebé 10 anys treballant per a una consultoria internacional, el fundador de Bissú es va decidir a emprendre i arrencar el projecte amb una primera injecció de capital propi. La seva aposta passa per uns preus assequibles combinats amb dissenys que, segons Bella, segueixen les tendències europees.

L’empresari ha optat per un model de franquícies que, per ara, els ha garantit un creixement ràpid des de les seves primeres obertures a Reus (Baix Camp) i Vilanova i la Geltrú (Garraf). Segons explica, aquesta aposta els ha permès respirar més tranquils, ja que poden confiar en uns socis amb qui “comparteixen els mateixos interessos i objectius, tot i estar a centenars de quilòmetres de distància”.

Malgrat la saturació del sector del 'retail', Bella és ambiciós i afirma que encara hi ha espai per a noves marques. “Al mercat de la moda hi ha molta competència, però centrar-nos només en el món dels complements ens permet moure’ns amb més facilitat”, raona. En aquest sentit, Bissú competeix estretament contra gegants com Misako, una marca amb una gran implantació a nivell estatal que també ha explotat el model de les bosses de mà amb preus aptes per a totes les butxaques. Tot i així, Bella considera que el seu punt diferencial és en el valor afegit que incorporen en totes les fases de la producció i en el fet d’arribar a un públic molt ampli. “El món dels complements és més transversal, tant pel que fa a l’estil com per l’estatus socioeconòmic. Això ens permet arribar als clients que busquen productes 'low cost', però també els que només volen una bona relació qualitat-preu”, explica Bella.

Bissú aplica un model molt concret per als seus establiments, basat en espais de parets blanques i aparadors amb estructures de fusta que ajudin a ressaltar els seus productes. Per ara, el seu objectiu més immediat és donar-se a conèixer i invertir per consolidar la seva marca. És per això que també s’han apuntat a la recurrent estratègia de màrqueting de les aromes corporatives per promocionar-se, una olor que ja impregna totes les seves botigues.

La marca comercialitza altres branques de productes a banda de les bosses de mà i Bella assegura que un dels pròxims passos passarà per reforçar la seva oferta de sabates, ulleres de sol o rellotges. “Amb les sabates vam fer una línia de cinc o sis parells que ha funcionat molt bé, però s’han esgotat de seguida”, afirma el fundador de l’empresa.

Actualment ja tenen 17 establiments, 11 dels quals són franquícies i la resta botigues pròpies, tant dins com fora de Catalunya, amb locals a Madrid, Palma, Màlaga, Granada i Las Palmas de Gran Canaria. De moment, no es plantegen sortir també a l’exterior, sinó que volen concentrar-se a consolidar el seu creixement estatal. Amb aquest objectiu han dissenyat un pla estratègic per concretar els carrers de les grans ciutats on volen ser presents, a més de centres comercials importants que han marcat com a punts estratègics.

Pel que fa a les vendes, confessen que encara no han aconseguit tirar-se del tot a la piscina del comerç electrònic i que la seva pàgina web serveix més aviat com a suport visual a les compres que els clients acaben fent a les botigues físiques. La companyia preveu facturar un mínim de quatre milions d’euros aquest 2015 si arriba a l’objectiu d’ampliar la seva xarxa fins a les 20 botigues abans que acabi l’any.

stats