14/02/2016

Microsoft s’instal·la a casa dels rivals

2 min

Microsoft acaba de pagar més de 220 milions d’euros per un teclat. O, més ben dit, per l’empresa que el fabrica, la britànica SwiftKey. El teclat en qüestió és virtual i és una de les descàrregues més populars del catàleg Play Store de Google per a mòbils i tauletes Android. SwiftKey substitueix el teclat original del sistema operatiu amb unes funcions de text predictiu molt més encertades i la capacitat de distingir automàticament en quin idioma estem escrivint cada frase, entre un màxim de tres. BlackBerry i Samsung fan servir el sistema de SwiftKey, també disponible en forma d’aplicació per als iPhones d’Apple. És d’esperar que ara també s’incorpori als mòbils Windows, si és que algú segueix fabricant-ne.

El que Microsoft està comprant realment és la tecnologia de predicció, que en aquest cas aprofita el contingut del que cada usuari ha escrit prèviament en correus electrònics, missatges de text i xarxes socials per endevinar què voldrà escriure a continuació. La compra forma part de les grans inversions que Microsoft, com els rivals, fa en intel·ligència artificial, com l’assistent digital Cortana o el traductor automàtic de Skype.

SwiftKey és una de les primeres aplicacions que instal·lo en qualsevol telèfon abans de provar-lo, i la compra m’ha fet observar que entre les meves imprescindibles per a Android i iPhone ja n’hi ha unes quantes de Microsoft: a més de la citada, també faig servir habitualment Skype, el núvol OneDrive, l’ofimàtica d’Office i l’escàner Office Lens. L’empresa de Seattle fa temps que ha optat per evitar els jardins tancats i intenta amb cert èxit que fins i tot els usuaris de plataformes rivals consumeixin les seves aplicacions i serveis. La pràctica equival a les paradetes que algunes marques posen en establiments aliens per aprofitar el trànsit de compradors. Però en aquest cas els establiments són de la competència i, tal com va Windows Phone, Microsoft es podria acabar quedant sense botiga pròpia.

stats