Empreses 20/10/2013

Més habituats, més exigents. El repte del cost de distribució

Jordi Sabaté
1 min

BarcelonaUserZoom va publicar al maig un estudi sobre l'experiència de compra en tauleta de 800 dones angleses, alemanyes, espanyoles i nord-americanes a les plataformes de diverses firmes de moda. L'estudi constatava que les angleses i alemanyes eren molt més exigents que les espanyoles, ésa dir, menys tolerants amb les imperfeccions del procés de compra. La dada demostra que com més gran és l'hàbit de compra digital en un país, més exigents són els usuaris.

La venda d'aliments frescos és la gran assignatura pendent del comerç electrònic a tot Europa -excepte al Regne Unit-. Segons Juan Pablo Seijo, fundador de SoloRaf (que ven tomàquets), "el problema principal són els costos de distribució: és un producte que cal portar de pressa al punt de consum perquè es passa, i això dispara els costos de transport, que poden superar el preu de compra en casos d'unitats puntuals" .

stats