CONSUM
Empreses 17/04/2016

Menjar i colònia gratis a canvi de donar la teva opinió

Samplia instal·la màquines expenedores que funcionen amb una apli i que regalen productes de mostra de marques com Nestlé o Calvin Klein

Júlia Manresa
2 min
unnamed

Regalar mostres no és una novetat en l’estratègia comercial de les marques. Els productes gratuïts són la manera més senzilla d’atreure l’instint de compra dels usuaris. El que sí que és novedós és convertir el telèfon mòbil en un polsador que permet que una màquina dispensadora de mostres gratuïtes instal·lada als centres comercials et regali les últimes novetats de marques com Nestlé, Coca-Cola o Calvin Klein.

Aquest és el producte que s’ha inventat Samplia, una companyia fundada pel català Robert Bonada des de Madrid i que va començar a instal·lar aquestes màquines ara fa un any als dos principals centres comercials de la capital espanyola. Bonada ve del sector del màrqueting i del sampling, és a dir, de la distribució de mostres o productes gratuïts, però es va adonar que mesurar l’impacte d’aquestes estratègies era impossible o, com a mínim, difícil.

Una vegada més, l’addicció que molta gent té al telèfon mòbil també ha obert una oportunitat per a aquest sector. Encara que un usuari topi amb una de les dues màquines que Samplia té a Catalunya, al centre Splau i a La Maquinista, no pot aconseguir cap de les mostres gratuïtes sense haver-se descarregat primer l’apli. “L’aplicació de mòbil avisa de les noves campanyes que es llancen a les màquines i envia un codi a l’usuari perquè pugui anar a buscar el producte a la màquina”, diu Bonada.

Samplia tancarà el primer any de vida amb prop de mig milió d’euros de facturació i, de moment, centenars de persones fent cua davant les seves màquines cada divendres a la tarda, quan fan els llançaments dels nous productes.

les marques de seguida li han trobat la utilitat. Durant aquest primer any, Samplia ha llançat 24 campanyes, té més de 300.000 usuaris i ja ha distribuït uns 600.000 productes. “No vam haver de fer gaire feina per captar l’atenció, van ser Coca-Cola i Nestlé els que van agafar el telèfon per trucar-nos”, presumeix el fundador de Samplia. Van començar principalment amb marques d’alimentació, però aviat van rebre l’interès d’altres sectors i fins i tot han distribuït perfums de Calvin Klein. Aviat, a més, ho faran amb les ulleres de sol low-cost de la catalana Northweek.

Però tot té un preu. Perquè els usuaris puguin aconseguir la següent mostra (que es canvia cada quinzena o mensualment), han de respondre unes preguntes sobre el producte a través de l’aplicació. És una informació molt valuosa per a les marques, que reben feedback immediat sobre l’impacte dels productes que volen provar i sobre quin tipus d’usuari s’hi ha interessat. Bonada explica que les marques aprofiten normalment per llançar i potenciar productes de temporada, prototips o innovacions.

Ara hi ha cinc màquines a tot l’Estat, tres a Madrid i dues a Barcelona. L’objectiu, de cara a aquest any, és instal·lar-ne dues més i oferir algunes millores en l’apli, com ara experiències amb els cinc sentits.

stats