ALIMENTACIÓ
Empreses 02/11/2014

Mel de luxe: del rusc a l’estranger

L’apicultora bicentenària Muria crea una mel gurmet per conquerir els paladars internacionals

Dani Revenga
3 min
Mel de luxe: del rusc a l’estranger

Elevar la mel a la categoria d’art per conquerir nous mercats. Aquest és el repte d’ArtMuria, una nova gamma de mels de luxe amb la qual Mel Muria, apicultors del Perelló (Baix Ebre) amb més de dos-cents anys d’història, encaren el repte de la internacionalització. ArtMuria és una selecció de les seves millors mels presentada amb un packaging refinat i exclusiu, un producte concebut per al segment gurmet dels mercats internacionals. L’acaben de presentar en societat al SIAL de París, la fira més important del món dedicada a la innovació agroalimentària. La posada de llarg ha sigut un èxit i ArtMuria ha despertat interès entre distribuïdors de tot el món.

En concret, n’han tornat amb un contracte sota el braç per començar a distribuir a França, la Meca dels productes gurmet, gràcies a l’acord amb una xarxa de més de 25 botigues especialitzades. A més, tenen contactes avançats amb agents comercials de més de 30 països, entre els quals hi ha mercats tan llaminers com Alemanya, Finlàndia, la Xina, el Japó, Austràlia, el Vietnam i l’Aràbia Saudita. També estan en converses amb grans cadenes de distribució com la londinenca Harrods i la francesa Lafayette. Tanmateix, a Mel Muria creuen en l’“a poc a poc i bona lletra” per no morir d’èxit. “Hem de seleccionar molt bé els distribuïdors i els punts de venda estratègics per arribar bé al nostre segment de mercat”, diu Rafel Muria, president de l’empresa, que té clar que el seu producte és especial i que cal pensar bé tots els passos que es fan.

I no és un caprici. ArtMuria és el resultat de més de dos anys d’esforços meditats per dissenyar el producte, tant per dins com per fora. D’esforços i d’una inversió de més de 250.000 euros. De tot plegat n’ha sortit un pack amb quatre varietats de mel: romer, taronger, alta muntanya i bosc, en què l’empresa ha abocat el millor del seu know-how bicentenari. Una mel gran reserva pensada per a un client amant del refinament. Per això calia buscar l’excel·lència també en la presentació. El packaging d’ArtMuria és la cirereta del pastís: un distingit estoig de cartó negre inspirat en els dels rellotges d’alta gamma. “Teníem molt clares les sensacions que volíem transmetre i els moments als quals volem associar el nostre producte. Com passa amb alguns vins o caves selectes, que van dins d’una caixa que els diferencia i que es guarden per a ocasions especials -diu Rafael Muria-. En aquest segment de client, la coherència entre el fons i la forma és clau. És un producte de la màxima qualitat que s’ha de codificar com un regal, com una delicatessen, i per això una bona presentació és imprescindible”.

Se sol dir que per exportar cal ser competitiu, oferir el que ningú més pot oferir en les mateixes condicions que tu. I això, molts cops, es confon i es redueix a tenir els millors preus. No és l’estratègia de Mel Muria, que se centra a valoritzar el seu producte en un mercat mundial liderat per la Xina, on es produeix una mel molt més barata però de menys qualitat. Els seus forts són uns altres: “El primer que explico és d’on ve la nostra mel, com la fem, la cura que posem per elaborar-la. Que som la cinquena generació d’una família que produeix mel i que ArtMuria és la culminació de tot plegat”, diu Rafael Muria, que és conscient que la tradició de la seva empresa és un valor afegit per al producte.

Amb aquests melosos arguments han aconseguit que cap distribuïdor els qüestioni el preu, assegura el president de l’empresa ebrenca. Una política empresarial que, al contrari del que passa quan s’entra en guerres de preus, repercuteix positivament en els marges de benefici. Per això, l’empresa espera que ArtMuria representi d’aquí 4 anys el 50% de la seva facturació.

stats