31/03/2013

L'intocable iPhone ianqui

2 min

Tot i representar menys del 20% del parc de smartphones en ús al món, és a dir, menys del 5% dels telèfons mòbils en funcionament, l'iPhone d'Apple continua sent objecte d'una adoració desmesurada per molts mitjans de comunicació. Dimarts el director de relacions públiques de Microsoft presumia al blog de l'empresa que hi ha set mercats on les vendes de smartphones equipats amb el seu sistema operatiu Windows Phone van ser superiors a les d'iPhones durant el quart trimestre del 2012, l'últim amb dades disponibles.

A la premsa dels EUA els va faltar temps per esbrinar els llocs que gosaven qüestionar el domini de l'iPhone. Segons la consultora IDC -també nord-americana-, es tracta de l'Argentina, l'Índia, Polònia, Rússia, Sud-àfrica, Ucraïna i un grup de països de la resta d'Europa Central i de l'Est, com Croàcia. Amb condescendència, el New York Times s'afanyava a explicar que IDC només preveu les unitats importades oficialment, però no el mercat gris de les importacions paral·leles, i que en tres dels llocs citats les vendes de mòbils amb Windows no arribaven a les 100.000 unitats (com si això no impliqués també una xifra inferior d'iPhones). El rotatiu tampoc no s'estava de recordar que Windows Phone tendeix a prosperar en els països on Nokia parteix d'una posició de mercat més sòlida.

M'hauria agradat veure el tractament informatiu si la marca que ven la majoria dels smartphones basats en Windows no fos l'europea Nokia. Deu ser orgull patriòtic, però els mitjans ianquis escombren tant cap a casa que fins i tot els costa amagar les ganes que fracassi la BlackBerry dels seus veïns canadencs. El que s'hauria d'entendre és que Apple és a prop del seu sostre de quota de mercat i si acaba guanyant posicions relatives serà per la probable desintegració del monòlit Android quan Samsung aposti per una alternativa pròpia.

Analista tecnològic

stats