22/02/2015

L’estratègia de màrqueting d’Airbnb

1 min

Airbnb, estendard del món peer to peer, ja no és només una web d’allotjaments. Després de l’acord amb el Primavera Sound per ser proveïdor oficial del festival -acord trencat després per pressions de l’Ajuntament de Barcelona (recordem que el Primavera rep prop de 300.000 euros en subvencions de la ciutat i el Govern)-, m’ha sorprès el concurs que han anunciat per guanyar dues nits per dormir a la Casa Batlló el 3 i 4 de març.

Imagino l’emprenyament dels responsables del consistori barceloní, que veuen com li surt per un altre forat el que havien tapat a corre-cuita, però és molt interessant veure com aquesta plataforma s’està convertint en una potent eina de màrqueting: és molt més cool, efectivament, un acord amb Airbnb que, per exemple, amb aquells carques dels hotels Melià. Les possibilitats són infinites, fins i tot... en política. M’imagino Mariano Rajoy llogant una habitació a la Moncloa per captar un electorat que se li escapa. Una mena d’ El convidat, però al revés. Ara: lavabo compartit no, sisplau.

stats