Juan Río: “Twitter no ha sabut innovar, però acomiadar el conseller delegat no l’ajudarà”

Soci i cap de pràctiques digitals a Delta Partners

Juan Río:“Twitter no ha sabut innovar, però acomiadar el conseller delegat no l’ajudarà” Zoom

Vostè ha col·laborat amb Twitter. Què li passa a la companyia? És evident que Twitter té problemes de creixement des de principis del 2014, i això és el que es reflecteix a la borsa. Els seus principals reptes són posar-se al dia tant en expansió internacional com en evolució del producte. Facebook ha evolucionat molt més que ells en aquestes àrees, per exemple. En tots dos casos l’objectiu és poder captar més usuaris, que és en definitiva el principal problema que tenen. El que sorprèn és que Twitter sempre va ser un producte pensat per al telèfon mòbil. En això partia amb avantatge. Facebook va haver de fer un esforç molt gran per adaptar al mòbil una xarxa social pensada inicialment per a l’ordinador de taula. Twitter va desaprofitar aquest capital i també l’oportunitat d’anar per davant de la competència.

Per què estan sent tan lents? Primer per un tema estructural: Twitter és una xarxa en què és difícil tenir una conversa amb un grup de persones. Funciona molt bé per a grans esdeveniments i per a converses tipus podcast : d’una persona cap a un grup de persones, però no tant entre elles. Això fa que els seus usuaris potser estiguin menys implicats i que passin menys temps a Twitter que a Facebook, cosa que al mateix temps els fa menys atractius per rebre publicitat. El segon problema de Twitter ha sigut intern: han tingut molta rotació de personal en càrrecs importants, cosa que ha dificultat que l’empresa innovi. De fet, l’empresa no ha sabut innovar. Les últimes coses que s’han anunciat són només per posar-se a l’altura de la competència, però no innoven. No sembla que la companyia tingui un full de ruta clar i que tota la direcció hi estigui alineat.

Sembla que el conseller delegat, Dick Costolo, és a la corda fluixa. Veu possible que el rellevin? És un rumor que corre, però jo no crec que sigui bo que Twitter acomiadi ara el primer executiu, ja que seria un nou canvi a la cúpula de la companyia i caldria una nova fase d’adaptació. El que és important és que la companyia tingui les idees clares i les executi.