APLICACIONS
Empreses 06/09/2015

Ja no cal ser Messi per ser el protagonista de l’anunci d’Adidas

Adictik és una mena d’Instagram en què els usuaris poden crear els seus propis anuncis utilitzant logos i lemes de les marques que també s’hi hagin registrat

Júlia Manresa
2 min
Ja no cal ser  Messi per ser  el protagonista de l’anunci d’Adidas

A sobre que li faig publicitat gratuïta, ¿com pot ser que Starbucks no em fagi un trist retuit? Aquesta era la pregunta que, amb força indignació, es feia la bloguera Laura Santolaria quan va començar a fer servir les xarxes socials i abans de convertir-se en una influencer, un perfil actiu en xarxes com Instagram i Pinterest que influencia altres usuaris sobre tendències de consum. Com ella, són molts els membres de xarxes socials que generen contingut relacionat amb firmes de tot tipus: roba, restaurants, begudes... i no n’obtenen cap reconeixement. Però, a més, “les marques no tenen ni consciència ni control de tot el contingut que es genera al seu voltant i tampoc saben aprofitar-lo”, explica Kilian Sevilla, parella d’aquesta bloguera i cofundador d’Adictik, una xarxa social similar a Instagram que resol el problema.

Adictik posa a la disposició de l’usuari un catàleg de més de 2.000 logotips de marques diverses perquè els pugui afegir i combinar amb les seves fotografies. Per als molt fanàtics d’una marca, “et converteixes en el protagonista de l’anunci”, explica Kilian Sevilla. D’entrada, el motiu pel qual un posaria el logo d’una firma a les seves fotografies és el mateix pel qual ja es posen etiquetes amb lemes d’anuncis o hashtags amb noms de marques en les fotografies d’Instagram, Twitter o Snapchat. Però en el cas d’Adictik, a més, hi ha incentius. Es genera un rànquing entre els usuaris i les empreses poden sortejar els seus productes entre els que aconsegueixin més shakas (els “m’agrada” de Facebook).

Així doncs, el model de negoci és molt clar. Les marques paguen una quota mensual per ser a Adictik i ser també copropietàries de les fotografies que porten els seus logos. A més, també paguen si volen sol·licitar que s’enviïn notificacions push (les que salten a la pantalla del mòbil encara que estigui bloquejat) reclamant un “moment de l’usuari amb la seva marca”, o també per crear etiquetes o eslògans específics per a esdeveniments relacionats amb les firmes. “Volem canviar la manera d’entendre la publicitat i centrar-nos en l’usuari”, explica Laura Santolaria.

Des del març han arribat als 10.000 usuaris i a les 12.500 descàrregues. Però, a més, s’han emportat sorpreses. Una marca de menjar ha volgut posar-se en contacte amb una de les usuàries per utilitzar la seva foto. Entre els seus socis hi ha el publicista Risto Mejide i Marc Vidal. Ambiciosos, el seu objectiu a llarg termini és que “se’ls mengi Instagram”.

stats