ESPECIAL TECNOCAMPUS
BERNAT VILARÓ

Impuls per als inversors

La segona Escola d’Inversors, en marxa a partir del febrer

Impuls per als inversors Zoom

Al febrer es posa en marxa la segona Escola d’Inversors del Tecnocampus, el programa formatiu que ofereix eines i metodologia per gestionar les fases del procés d’inversió privada en empreses de nova creació. La tècnica del projecte, Yolanda Fernández, explica que l’Escola s’adreça a empresaris en actiu o retirats, a directius d’empreses i en general a persones amb capacitat financera que volen diversificar riscos i capital invertint en diferents projectes i start-ups.

La primera edició va tenir lloc el juliol passat amb l’objectiu de professionalitzar els membres del Club d’Inversió del Tecnocampus, oferint una formació de qualitat amb l’objectiu d’incrementar la seva seguretat a l’hora d’invertir i, en conseqüència, l’èxit de futures inversions. En total hi van participar 15 inversors. “El resultat, molt satisfactori, ens ha animat a seguir treballant en aquesta línia i posar en marxa la segona edició perquè puguin beneficiar-se’n més inversors potencials d’arreu del territori”, afegeix Fernández.

En paral·lel, des de l’àrea de finançament s’ha posat en marxa un nou producte d’inversió privada, el Finançament Pre-Seed, que s’adreça a projectes que “neixen a les aules dels centres universitaris del Tecnocampus i estan en fase de prototip per validar la seva proposta de valor en un context real de mercat per sortir-hi amb més probabilitats d’èxit”, tal com detalla la tècnica. En una primera fase, els inversors poden adquirir tiquets de 500 euros i, si l’empresa s’acaba constituint, podran convertir-se en socis o bé recuperar els diners amb un interès prèviament pactat.

Ara hi ha quatre projectes universitaris que han participat en aquesta primera ronda: un sobre solucions agritectòniques per al cultiu ecològic de plantes en entorns urbans, una apli de notícies fotogràfiques hiperlocals, una plataforma online de terrasses amb encant i una xarxa social que recomana productes i e-commerces.