Empreses 15/12/2013

Guardar al mòbil les targetes dels locals favorits

Franc Marín-camp
3 min
Guardar al mòbil    les targetes dels locals favorits

La targeta d'un comerç o d'un restaurant sol perdre's més ràpidament del que triguem a sortir del mateix local. Amb aquesta convicció de fons, Anna Vegas i Xavi Lacalle han creat una aplicació per a mòbil que funciona com un targeter digital. "Es tracta de portar sempre a sobre i en un mateix lloc la informació de tots els negocis que ens agraden", comenta Vegas, que ho compara amb els típics targeters que els administratius tenen sobre el taulell. Mitjançant un codi QR situat en un lloc visible, Business Card permet conèixer les dades de l'establiment i emmagatzemar-les al mòbil.

Un invent interactiu

La funció de l'aplicació va més enllà d'una simple agenda de contactes. Business Card inclou dades com el telèfon, el correu electrònic i les xarxes socials de cadascun dels negocis adherits, però el principal atractiu, segons Lacalle, és la interactivitat de l'eina. Un cop dins el targeter, l'aplicació permet a l'usuari comentar, puntuar i compartir les dades de l'empresa. Al mateix temps, el negoci té l'opció de penjar imatges i detalls de la seva activitat. "En els pròxims mesos, cada empresa podrà gestionar la seva pròpia informació", assegura Vegas, que encara no sap si aquest servei s'oferirà a través d'una pàgina web o des de la mateixa aplicació.

L'usuari pot utilitzar un cercador per categories i un localitzador. Aquest últim confecciona una ruta fins al punt desitjat, si el client ho necessita. Business Card també permet crear la targeta d'aquells negocis no registrats i que no disposen d'un codi QR a la porta del seu establiment.

El capital inicial per tirar endavant el projecte ha estat de 20.000 euros, provinents en bona part de finançament bancari. L'aplicació és totalment gratuïta per a l'usuari. En canvi, per als negocis que s'hi vulguin adherir hi ha dues quotes anuals: una de 50 euros per a empreses del sector de la restauració i l'hostaleria, i una altra de 45 euros per a la resta. L'apli, disponible per a Android i iOS, és un invent dissenyat i fet íntegrament a Berga, d'on són els fundadors de Vela Concept i on aquesta empresa té la seu.

Expansió progressiva

Vegas i Lacalle volien que l'aplicació comencés a desenvolupar-se a la seva ciutat natal. Aquest és el motiu pel qual Business Card ha iniciat els seus passos a la capital del Berguedà.

L'aplicació es va llançar a l'octubre i actualment compta amb 160 negocis adherits, la majoria dels quals situats a la comarca. De moment, les empreses del sector de l'hostaleria i la restauració suposen un 25% del total, mentre que el gruix és en el petit comerç. "La presència en grans cadenes costarà més", reconeix Lacalle, que recorda que la idea també és apta per als negocis que no estan a peu de carrer, com la consulta del dentista o del gestor, i als quals pretenen arribar a través dels gremis i dels col·legis professionals.

Per dur a terme l'expansió a altres comarques, l'empresa se serveix d'una xarxa de comercials externs que introduiran l'aplicació a les quatre capitals provincials per, posteriorment, anar penetrant a tot el territori català.

Les previsions de Vela Concept passen per tancar el 2013 superant els 1.000 negocis adherits, cosa que suposaria una facturació de 5.000 euros. Pel que fa al nombre d'usuaris, unes 300 persones s'han descarregat l'aplicació, una xifra que segons Lacalle i Vegas arribarà als 5.000 en acabar l'any. En un futur, els dos emprenedors no descarten fer el salt a altres punts d'Espanya.

Els fundadors de l'empresa asseguren que la consolidació de Business Card per part de restaurants, comerços i serveis, així com dels seus clients, condicionarà altres idees paral·leles al projecte principal que aniran desenvolupant a poc a poc. "La intenció és millorar l'aplicació introduint el factor sorpresa", conclouen els emprenedors.

stats