09/10/2016

Google fa el salt a Huawei i Samsung

2 min

En la presentació de novetats de Google, dimecres passat, el nou smartphone Pixel de l’empresa va ser el menys important. De fet, Sundar Pichai va declarar superada l’era dels telèfons mòbils i va posar tot l’èmfasi en altres dispositius com a via preferent per accedir als serveis del gegant d’internet. Tot i això, l’anunci del Pixel sí que contenia un element significatiu en l’estratègia de Google que ha passat relativament desapercebut. El nou aparell serà el telèfon emblemàtic del sistema operatiu Android de la casa, però això es va mencionar gairebé de passada durant l’acte. I és que, a la pràctica, Google acaba d’afegir una tercera variant d’Android a les dues que ja existien: l’AOSP, de codi obert i que alguns fabricants com Xiaomi i Cyanogen fan servir com a base; i l’Android de sèrie que marques com Samsung, Huawei, LG i Sony, entre d’altres, adopten per afegir-hi capes d’interfície d’usuari i serveis propis, però obligades per contracte a incloure també els de Google: Gmail, Google Drive i la Play Store.

La nova variant d’Android és el sistema operatiu del Pixel, amb funcions que no es podran trobar en l’Android 7.1 que Google proporcionarà als altres fabricants. Algunes d’aquestes característiques són: la secretària virtual Assistant, basada en intel·ligència artificial, la capacitat il·limitada per guardar fotos i vídeos al núvol i la modalitat de ràfegues intel·ligents de la càmera. No prou satisfeta fent la competència comercial als seus aliats amb telèfons propis, ara l’empresa es reserva per a ella les prestacions més avançades de la plataforma. Una posició, també en això, cada vegada més semblant a la d’Apple, que no concedeix a ningú llicències del seu iOS. Serà interessant veure la reacció d’empreses tan crucials per a la difusió d’Android com Samsung i Huawei, primera i tercera marques del món en vendes. De moment, sembla que la segona ja pensa a abandonar Android en els rellotges i passar-se al sistema Tizen... de Samsung!

stats