HIGIENE
Empreses 18/01/2015

Fundes de vàter que són barreres bacteriològiques

L’empresa WC Protect, nascuda en plena crisi, l’any 2011, aposta per la fabricació d’un producte sanitari d’ús quotidià

Patricia González
3 min
Fundes de vàter  que són barreres bacteriològiques

BEGOÑA FERRERAS, SARAGOSSANA de naixement, fa catorze anys que es va establir a Catalunya gràcies a una oportunitat laboral. Treballava al departament de finances i comptabilitat d’una multinacional quan va decidir encetar el seu propi projecte empresarial. Fruit de la seva experiència als lavabos públics, decideix crear un protector per a la tassa del vàter que és una barrera bacteriològica per impedir un possible contagi de malalties.

La creadora va deixar la feina per dedicar-se íntegrament a WC Protect. La seva idea és ajudar a fer que seure a la tassa no suposi un risc per a la salut. “Hi ha molta gent que ha de seure al lavabo, com les dones, els nens, les persones grans i els operats de genoll o de maluc”, diu la seva creadora.

Fins ara, els materials utilitzats en països com Itàlia i el Regne Unit per cobrir la peça del lavabo no s’allunyaven dels utilitzats com a paper higiènic, i aquí és on el producte de Ferreras innova. “WC Protect no és de paper, sinó que té una part plastificada i una altra que és com el teixit utilitzat als quiròfans”, apunta. Aquest material no es mulla i fa de barrera contra qualsevol bacteri o virus. A més, incorpora un petit adhesiu per garantir que no es mou mentre es fa servir.

Deixar la feina per dedicar-se al nou negoci va ser un maldecap des del principi, ja que va trigar molt a trobar un fabricant. “Per desgràcia, queden poques fàbriques a Espanya que es dediquin a fer aquest tipus de teixit, però al final la vaig trobar i hem tingut una molt bona relació”, afirma Ferreras.

La inversió inicial era de 8.000 a 10.000 euros, que es van destinar bàsicament a drets de propietat industrial com la patent i el registre de la marca. “Com a economista, no sabia quins passos havia de seguir per fundar la meva empresa, però vaig comptar amb els meus amics i els seus contactes”, diu. Ferreras va haver d’aprendre aspectes com el màrqueting i el packaging per poder “posar cara i ulls al producte” i poder-lo posar a la venda.

Però l’empresària admet que la part més complicada va ser trobar un distribuïdor. “No pensava que fos tan difícil introduir-se en aquest món”, confessa Ferreras. I afirma: “Creia que amb una bona idea i un bon producte el mercat seria conscient de la seva potencialitat i l’acolliria. Però m’he trobat molts nos”. El primer sí va arribar de part d’Hipercor i El Corte Inglés, que va apostar per WC Protect i el va posar a la venda als seus establiments. “A poc a poc i amb paciència la cartera de clients creix: Mothercare, Ahorra Más, Consum, Alcampo i Simply, a més d’algunes farmàcies i parafarmàcies que han volgut vendre’l”, cita.

Els ingressos de l’empresa “no arriben a xifres de sis dígits”, però el seu benefici estimat per a l’any 2014 és de més de 100.000 euros: “Els ingressos em permeten cobrir despeses i viure de la meva empresa”. WC Protect està integrat per Begoña Ferreras, que s’encarrega del màrqueting i la part comercial, els quatre operaris que fabriquen exclusivament el producte a la fàbrica i professionals freelance eventuals, contractats per ajudar-la en aspectes com el disseny del logotip.

De moment el producte es pot trobar en botigues espanyoles i portugueses, tot i que l’empresària ha confessat el seu desig de seguir exportant, sobretot a França. De fet, en el packaging ja hi incorpora el nom del producte en francès.

Ferreras admet que té una matèria pendent amb distribuïdors catalans com Condis i Bon Preu. “Porto catorze anys a Catalunya i aquí hi ha un esperit de l’emprenedoria que no es respira en altres llocs, i em fa molta il·lusió aconseguir un contracte amb algun gran distribuïdor català per poder-ne formar part”, afirma.

stats