Empreses 31/01/2016

Eduard Coves i Carlos Solana: “Cal afinar bé el motor de l’empresa abans de posar-hi més gasolina”

Cofundadors de Fashiop, servei d’‘online personal shopper’ per a homes

-paula Solanas
3 min
Eduard Coves i Carlos Solana:“Cal afinar bé el motor de l’empresa abans de posar-hi més gasolina”

Després que t’assessori un professional, t’arriba una caixa a casa amb peces triades segons el teu gust, et quedes les que t’agraden i tornes les que no. Aquesta és l’experiència de compra que proposeu a Fashiop. Eduard: La idea va sorgir de la manera més inesperada. Havíem quedat i hi havia una parella que arribava tard. Quan finalment van aparèixer, males cares per part dels dos. Resulta que havien anat de compres i entre que a ell no li agradava regirar roba i que ella no volia acompanyar-lo, havien acabat discutint. En aquell moment vam veure-hi una oportunitat de negoci. Carlos: Ens vam fixar que era un model que ja havia funcionat a altres països, com els Estats Units (amb l’empresa Trunk Club), però no hi havia res semblant a Espanya. Això ens va permetre emprendre amb un afegit de seguretat, ja que podíem aprendre del que s’havia fet abans.

Heu començat vestint els homes. Acabareu ampliant a altres targets C: Tenim molt clar que és aplicable a tot el món retail, però havíem de començar per algun lloc. En general l’home és més simple quan es tracta de moda i no disposa de tantes propostes com la dona. E: Abans volem acabar de tenir una estructura ben robusta que ens permeti consolidar la nostra presència al mercat espanyol. Sabem que és un model escalable i cal afinar bé el motor abans de posar-hi més gasolina.

Vau cursar junts un MBA a l’Iese. ¿Ja us rondava pel cap fer alguna cosa plegats? E: Després de l’MBA vam estar una temporada en altres empreses, però va arribar un moment en què vam decidir muntar el nostre propi negoci en lloc de tirar per opcions més continuistes. Les oportunitats no sorgeixen mentre t’estàs assegut en una cadira, sinó quan et vas movent per buscar-les. C: Al final, emprendre és caminar fins a la vora d’un abisme, veure que no hi ha res i decidir fer un pas endavant. A l’Iese t’injecten aquest virus i després, si no et lliguen, no pots evitar fer-ho.

Sou un e-commerce Defugim el terme perquè no ho som com a tal. A la nostra web no hi trobaràs cap catàleg. En una pàgina de comerç electrònic t’estàs relacionant amb un algoritme, no hi ha contacte humà. El nostre valor és la personalització i el tracte a mida. Hi ha algú que t’escolta i que vol saber de tu, sense que impliqui costos logístics. C: És com quan vas a un restaurant i et donen una carta llarguíssima. ¿I si prefereixes escoltar les recomanacions del xef? Volem portar el que el client necessita de manera simple i ràpida. Preferim no parlar de la facturació, però estem en nivells de venda per client que són set o vuit vegades superiors a les vendes de l’ e-commerce.

Us acaben de seleccionar per formar part del programa Empenta 2015 de la incubadora Esadecreapolis. Quins seran els vostres pròxims passos? C: Ara mateix busquem fer una primera ronda de finançament amb algú que ens aporti més que diners. I també estem treballant com a soci industrial amb la cadena de botigues Conti, amb la qual hem trobat moltes sinergies. E: Des que vam posar en marxa el projecte hem tingut molt clar que és possible fer el salt internacional, però serà el temps el que dirà en quins mercats entrem. Hi ha algunes empreses semblants a la nostra a Europa que estan facturant al voltant de 50 milions d’euros l’any.

stats