TECNOLOGIA
Empreses 24/05/2015

Deu ‘start-ups’ que poden revolucionar el sector alimentari

El consorci inversor Reimagine Food acull projectes que combinen les noves tecnologies, l’agricultura i la gastronomia

-jordi Sabaté
2 min
Deu ‘start-ups’ que poden revolucionar el sector alimentari

REIMAGINE FOOD ÉS un consorci inversor que va néixer el 2014 amb l’objectiu de convertir Barcelona en el Silicon Valley de les empreses que apliquen les noves tecnologies al sector alimentari. El projecte busca la investigació de tecnologies i estratègies que resultin innovadores per a l’alimentació, tant des del punt de vista de la millora dels productes comercials com per buscar solucions a problemes globals: la desnutrició infantil, la distribució desigual dels recursos o mals hàbits que comporten, a la llarga, malalties com l’obesitat o problemes vasculars. Està participat per grans grups alimentaris com Gallina Blanca, Danone, Bimbo o Pepsico; empreses innovadores com Lékué; escoles de negocis com Iese i Esade; grups financers com Caixa Capital Risc, i consultores com Deloitte o OgilvyOne.

Una de les línies preferents de Reimagine Food és Prometeus, una acceleradora per a start-ups que apliquin l’ús de les tecnologies a tots els camps de l’alimentació. Prometeus va fer al novembre una primera selecció de deu empreses procedents de set països i amb emprenedors de dotze nacionalitats diferents. Treballen en àmbits tan diferents com el tractament de grans quantitats de dades, la realitat augmentada o l’ús de drones en l’agricultura.

Per exemple, Beeplay és una start-up catalana amb una comunitat d’usuaris que realitza tasques per a empreses d’alimentació i begudes a través d’una aplicació amb geolocalització. Reben a canvi una quantitat de diners que varia en funció de l’activitat. Una altra empresa que treballa en el camp de les dades és Edamam, que ha creat una base de més d’un milió i mig de receptes. El programari de l’empresa permet recomanar una dieta sana als seus usuaris en funció de les seves condicions.

Healthy Choice Supermarket es basa en el mapa genètic dels seus clients per donar indicacions a través del mòbil sobre quins productes són recomanables per a la seva salut. A més del genoma, l’aplicació té en compte el pressupost de l’usuari. Per la seva banda, Memora utilitza una petita càmera col·locada a la camisa de l’usuari per captar els seus hàbits alimentaris i corregir-los si són poc saludables.

CityVeggy és una aplicació de mòbil per escollir un menú de menjar ràpid saludable per menys de quinze euros, que s’entrega a l’usuari en vint minuts. El menú es paga des de la mateixa aplicació. En un altre àmbit, Hemav utilitza drones per fer mapes de terrenys de cultiu, veure les característiques de cada zona d’una manera global i optimitzar així el rendiment de les collites.

Seguint amb el tractament de dades, Foodif recopila dades agrícoles de tot tipus per oferir recomanacions de cultiu i ús de productes segons cada zona. I Vaffle utilitza la recomanació social per promocionar restaurants alhora que premia amb descomptes als clients que donen més opinions.

La combinació entre salut i tecnologia és una tendència cada cop més important. I això es veu en empreses com Fita, que té una xarxa de més de 50 nutricionistes als quals el client pot accedir des del mòbil perquè li facin recomanacions. O amb Instagreen, un servei de menjar orgànic sota demanda que té cultius aeropònics en diferents punts de la ciutat per millorar així la rapidesa de lliurament.

stats