PERFIL
Empreses 21/09/2014

D’advocada fallida a dona estratosfèrica

Ana Bru va descobrir el filó del turisme exclusiu i va deixar l’empresa familiar per tirar endavant el seu negoci

Jordi Planas
4 min
D’advocada  fallida a dona estratosfèrica

Passa més temps viatjant que a casa. Aventurera i amant del risc, Ana Bru serà la primera turista espanyola que viatjarà a l’espai. “Podré complir el somni de milers de persones i veure la Terra a 110 quilòmetres de distància”, explica la futura astronauta. Nascuda a Barcelona el 1962, és la propietària de l’agència de viatges exclusius Bru&Bru, l’únic agent espacial acreditat per comercialitzar vols suborbitals a partir de l’any vinent.

La passió de l’Ana pels viatges té el seu origen en la multitud de desplaçaments que feia el seu pare. “Va ser l’inventor de la rentadora automàtica a Espanya. Viatjava a fires i congressos internacionals per millorar-la contínuament”, revela orgullosa la seva filla. Ella l’acompanyava sempre que podia. Li agradava repartir catàlegs i el contacte que mantenia amb els clients. “Vaig aprendre del meu pare la passió per crear, innovar i fer coses diferents”, diu convençuda. Era molt jove, però ho recorda perfectament. Finalitzada l’etapa escolar, es va matricular a dret amb la intenció de continuar enriquint el seu bagatge cultural. Però no va ser així: “El que més em va agradar de la universitat eren els viatges que organitzava amb els companys”. Fidel als seus sentiments, va optar per deixar la carrera un any abans de llicenciar-se. “Sóc una advocada inacabada”, diu amb un somriure. I afegeix: “Si no tens una vocació molt definida per un projecte, no l’engeguis. Mai no t’hi dedicaràs al 100%”.

Amb la lliçó apresa, el 1988 es va convertir en sòcia fundadora de Bestours, una agència de viatges que va promoure amb alguns familiars. D’entrada, la participació de la família Bru havia de ser només monetària i deixaven la gestió a professionals externs del sector. Però les ganes d’implicar-s’hi més a fons la van portar a incorporar-se al dia a dia de l’empresa. Va passar per tots els departaments possibles: atenció al client, venedora, encarregada dels ponts aeris... També va fer estades a les Balears i a altres destinacions, fins que després de gairebé 15 anys, la van nomenar encarregada del departament d’empreses. Allà va gestionar els grans comptes i els viatges particulars dels propietaris de les firmes que atenia. “Vaig iniciar contactes amb empresaris de la construcció, del món de la publicitat, i d’altres sectors importants de l’època”, rememora ara.

Després de revolucionar el sector del luxe amb viatges més creatius i innovadors, va intentar reorganitzar l’agència cap a un nou model que prioritzés l’exclusivitat de l’oferta per sobre del seu consum massiu. La nova proposta no va rebre el suport de la resta de propietaris, que van desatendre-la des d’un principi. Així que després de 16 anys a l’empresa, va decidir abandonar-la el novembre del 2004. “Si veus que no creuen en tu, canvia d’aires ràpidament”, diu. Tot i aquesta sortida per la porta del darrere, l’Ana diu que l’educació rebuda a casa li ha permès mantenir una bona sintonia amb la seva família: “Em van ensenyar que sempre has de tancar bé una porta per obrir-ne una de nova amb la màxima il·lusió”. Tenint ben clara la seva idea de negoci, no va trigar gaire temps a recuperar-se del sotrac. I el juliol de 2005 va començar a operar amb la seva nova agència, Bru&Bru Exclusive Travel Designer, fundada conjuntament amb el seu marit, l’empresari català Ramon Segarra.

Aquesta empresària no vol parlar de preus, facturació ni de clients, però sí que comenta que des de la seva única seu a Barcelona -són 6 treballadors- han obtingut el reconeixement de tot el sector gràcies als contactes i col·laboradors que tenen per tot el món. “Alguns ens cedeixen les seves finques privades, situades en paratges que no apareixen a cap cartografia!”, explica. Gràcies a fotògrafs, arqueòlegs i altres aliats que tenen per tot el món, ofereixen viatges únics i personalitzats a la mida de cada client “en funció de les seves expectatives i pressupost”.

Des que el 2007 Virgin Galactic, la línia aèria que permetrà volar a l’espai el 2015, va escollir Bru&Bru per a la seva representació, l’Ana està en contacte permanent amb el multimilionari anglès Richard Branson, propietari del Grup Virgin. “Ara mateix hi ha 700 persones que han reservat plaça mitjançant un dipòsit per avançat de 250.000 dòlars per persona”, certifica l’agent catalana, que és la responsable de la majoria de vendes al sud d’Europa. Vol mantenir en secret la identitat de les persones inscrites, però descobreix que “hi ha famosos, esportistes d’elit, grans empresaris...” Ella té contacte amb molts d’ells, que se sumen a les personalitats que ja coneix a través dels viatges terrenals que realitzen amb la seva agència. “Alguns relacions públiques de Louis Vuitton o Cartier diuen que volen la meva agenda!”, exclama.

En cada vol espacial hi viatjaran sis passatgers i dos pilots. “Estan oberts a persones d’entre 18 i 80 anys que superin unes proves físiques concretes i disposin de recursos econòmics suficients”, detalla. Els vols sortiran des de l’aeroport espacial projectat per Norman Foster a Nou Mèxic i la freqüència de sortides encara no és clara. “Pujarem a 110 quilòmetres d’altitud en un minut i mig!”, diu, emocionada. Li encanta la velocitat i, com es veu, també les emocions fortes.

stats