RETWEETS
Empreses 25/05/2014

Contrasenyes i sentit comú

i
Albert Cuesta
2 min

El comerç electrònic ja mou a l’estat espanyol més de 3.000 milions d’euros cada trimestre, segons la CNMC, però encara hi ha consumidors reticents que dubten de la seguretat de les transaccions digitals. Aquest compradors porucs han rebut aquesta setmana una munició de pes quan eBay ha reconegut que les dades personals dels seus 230 milions d’usuaris van quedar a l’abast d’uns intrusos que van accedir als seus servidors. L’empresa, que també és propietària de PayPal, assegura que les dades sobre targetes de crèdit no s’han vist afectades, però ha recomanat als usuaris que tornin a canviar la seva contrasenya, després d’haver-ho fet fa poc pel forat de seguretat Heartbleed. És més del que ha fet Apple, que encara no s’ha pronunciat sobre els hackers xinesos que presumeixen d’haver entrat al seu iCloud per poder desbloquejar iPhones robats. I això que el fabricant de l’iPhone té registrats 800 milions de comptes d’usuari a iTunes, la majoria vinculats als números de targeta que fem servir per comprar cançons i aplis.

Són dos nous incidents d’una cadena que no s’aturarà mai. Cal assumir que les plataformes digitals invulnerables no existeixen i actuar en conseqüència, aplicant criteris de prudència que semblen elementals però encara no són d’ús general, com comprovem cada vegada que algú publica les contrasenyes més utilitzades. No s’ha d’utilitzar la mateixa contrasenya per inscriure’ns a totes les webs, i encara menys aprofitar la del banc per a les xarxes socials. Per incòmode que resulti, convé renovar-les sovint. Si el servei on ens donem d’alta ho permet -no és el cas d’eBay, encara-, s’ha d’activar l’anomenada autenticació de doble factor, que demana un codi de confirmació enviat al mòbil cada vegada que ens connectem des d’un dispositiu nou. I quan ens proposin recordar les nostres dades de pagament per facilitar-nos les compres futures, rebutjar-ho si és possible.

stats