Empreses 15/09/2013

'Código Chicote'

L'executiva Agressiva
2 min

Fa uns dies que veig anunciat a Televisió Espanyola un reality show d'emprenedors. Us en faré cinc cèntims. El conductor del programa és el polifacètic Juan Ramón Lucas; el patrocinador, el BBVA; el premi, 100.000 euros (qui els tingués!), i el nom, Código Emprende . A més, hi ha un coach (un professor d'Esade) i un jurat format per gent del BBVA, d'Infoempleo i del MIT Enterprise Forum Spain. Lucas ha declarat: "Aquest programa sorprendrà, volem despertar la curiositat de tots i aprendre junts. El missatge és clar: almenys intenta-ho, perquè pots aconseguir-ho".Tot plegat em fa pensar que aquest programa contribuirà a una cosa que he criticat moltes vegades: la banalització de l'emprenedoria. M'imagino un circ televisiu amb deu pringats intentant convèncer uns encorbatats en to vehement que el seu projecte d'energies renovables pot ser rendible... com si ho veiés.

Bé, no vull prejutjar (ja és tard!). Qui sap si Código Emprende és el nou Operación Triunfo i aconseguim amb la televisió que paguem tots alguna cosa bona, com ara unes lliçons formidables per a la nostra trajectòria empresarial i una generació de Bill Gates que dispari la demanda de garatges. (Ja ho intento evitar, però el sarcasme em corre per les venes.)

Del que volia parlar, en realitat, era dels programes que sí que trobo interessants com a emprenedora. Són Tabathas Salon Takeover (traduït aquí com a Tabatha, te necesito ), Kitchen nightmares i, sobretot, la seva versió espanyola: Pesadilla en la cocina . Vestit de a Ruiz de la Prada, Alberto Chicote dóna als amos i als cuiners de restaurants de mig Espanya autèntiques lliçons de gestió empresarial, procés productiu, màrqueting i recursos humans. Per a qui no conegui el personatge, el resumeixo en dues frases: "A la cuina només ric quan tot va de meravella" i "Allò que fem, la gent s'ho fica per la boca". Van bé a qualsevol empresa, oi? Per pensar-hi. Visca Chicote!

stats