ELECTRODOMÈSTICS
-ELENA FREIXA

Calbet i Casa Viva cohabiten per expandir-se

La marca d’electrodomèstics i la de parament de la llar despleguen una prova pilot per compartir espai i atreure més clientela a Figueres

DUES PIMES CATALANES, Electrodomèstics Calbet i la cadena de parament de la llar i decoració Casa Viva, han fet un pas endavant per traslladar el mantra de la cooperació entre empreses als fets palpables. Es tracta d’una prova pilot per unir forces de cara a incrementar vendes i continuar l’expansió. L’operació ha consistit en un primer experiment de convivència de totes dues empreses en un mateix local per primer cop, cosa que s’anomena un shop in shop ( botiga dins de botiga, es podria traduir), pel qual Calbet ha cedit un espai dins de la seva botiga de Figueres perquè Casa Viva hi vengui la línia de mobiliari per a la cuina. El director general d’Electrodomèstics Calbet, Joan Carles Calbet, sosté que la prova ha tingut una gran acceptació entre els clients aquest Nadal: “Les marques són força conegudes i els productes són complementaris, ja que s’orienten sobretot a la cuina”. Per això no descarta repetir el model en altres botigues de Catalunya i afavorir la presència de Casa Viva o de la mateixa Calbet en municipis on no hi siguin presents. Els requisits per copiar l’experiència són un local prou espaiós per encabir-hi un córner de l’altra empresa. En el cas de Figueres, l’establiment és prou gran perquè hi hagi dues entrades i per poder retolar a l’exterior i a dins distingint les dues marques. Segons Calbet, es tracta d’una experiència innovadora a Catalunya que va sorgir espontàniament quan les dues empreses, associades a Comertia, buscaven vies de col·laboració per fer front a la competència.

Calbet veu en la col·laboració amb Casa Viva una via per donar un atractiu afegit als establiments concentrant-los en una sola ubicació. L’empresa d’electrodomèstics catalana assegura que ja està avesada a la innovació i als canvis, que ha buscat contínuament per la forta competència que li han fet grans cadenes d’electrodomèstics internacionals a Catalunya i a les revolucions que han viscut els productes que ofereix als seus establiments. Els mostradors de Calbet han presenciat des de l’arribada del primer televisor en color fins a la irrupció dels microones i la popularització dels ordinadors personals i dels smartphones. L’empresa familiar, segons defensa Joan Carles Calbet, ha aconseguit superar les amenaces i la caiguda de vendes amb la crisi. Actualment compta amb una facturació de 20 milions d’euros i una plantilla d’un centenar d’empleats. La companyia és en mans de la tercera generació familiar, que continua la tasca iniciada per Jaume Calbet a Viladecans el 1961 amb la inauguració del primer establiment.