REFLEXIÓ
Empreses 02/06/2013

Barilla i McDonald's

Nicola Padovan
1 min

A Itàlia estem en estat de semixoc. Resulta que una de les marques de pasta més estimades del nostre imaginari, Barilla, ha fet una espècie d'aliança estratègica amb el símbol, per a molts, de la decadència occidental (no, no és Gran Hermano). Es tracta de la cadena nord-americana McDonald's. Als establiments de la cadena de fast food italians es vendran amanides de pasta fetes amb pennette Barilla al preu de 4,90 euros, amb una previsió de vendes de 2 milions d'unitats/any. La idea és començar per Itàlia per arribar, després, als altres països d'Europa. Una operació amb un potencial increïble, tenint en compte que al planeta hi ha més de 33.000 restaurants de la cadena.

Ara, com hem de jutjar la unió de dos conceptes tan diferents? ¿Una empresa familiar italiana que sempre ha flirtejat amb l'slow food i la tradició es combina amb la multinacional que serveix a l'1% de la població mundial cada dia, al ritme de 75 hamburgueses per segon? Dos mons antagònics acaben d'unir-se.

Empresari italià

stats