BIZBARCELONA
Empreses 11/06/2012

Barcelona busca la unió d'emprenedors i inversors

El saló Bizbarcelona, que se celebra aquesta setmana, agruparà diverses iniciatives per donar suport als emprenedors. La principal: com esquivar els obstacles per obtenir crèdit

M. Serra
2 min
Barcelona busca la unió d'emprenedors i inversors

Els dies 13 i 14 de juny el saló Bizbarcelona, la fira de referència de l'emprenedoria, tornarà a la capital catalana per donar suport a tots els que volen iniciar o fer créixer la seva pròpia empresa. Aquest any s'espera superar la xifra de 14.000 emprenedors que l'any passat van visitar el recinte de Montjuïc de la Fira de Barcelona. L'edició 2012 està especialment enfocada a un dels principals obstacles amb què es troben actualment els emprenedors: la falta de finançament en un moment de contracció del crèdit bancari.

Disposar de recursos econòmics suficients és fonamental per impulsar els projectes empresarials en les fases inicials i per assegurar-ne la viabilitat i el creixement. Per això, aquest és un dels aspectes que més preocupen els emprenedors i empresaris avui dia. Conscients que hi ha companyies que s'acaben ofegant per falta de finançament, Bizbarcelona ha dissenyat un programa en què tenen especial protagonisme els inversors, que participaran en rondes d'entrevistes amb emprenedors. En aquesta línia, també s'ha preparat una conferència per donar a conèixer el 'crowdfunding', una innovadora via de finançament col·lectiu a través d'internet.

Escoltar i participar

A banda de la recerca de finançament, l'altre plat fort d'aquesta edició és l'ampli programa de 150 conferències en què participaran més de 300 ponents nacionals i internacionals com Christina Brodbeck, membre de l'equip fundador de YouTube, i Albert Bosch, esportista i emprenedor. Els casos d'èxit i les seves opinions serviran d'exemple per encoratjar i aconsellar els que estan començant.

Bizbarcelona ha estructurat totes les seves activitats i els seus continguts al voltant de nou blocs temàtics: finançament, innovació, internacionalització, estratègia i gestió empresarial, vendes, optimització de recursos, habilitats directives, eines de màrqueting i comunicació, i franquícies.

Entre les activitats previstes per desenvolupar aquests aspectes d'interès per als emprenedors hi haurà tallers, espais d'assessorament personalitzat i àrees per facilitar els contactes empresarials i l'intercanvi d'idees.

Es preveu que una de les més demanades serà l'espai Connecta VIP, on els emprenedors podran presentar les seves idees davant reconeguts directius en sessions de 20 minuts. Entre les més innovadores hi haurà l'activitat dirigida a aquells emprenedors que tinguin una 'start-up' , els quals podran gravar un vídeo de presentació de la seva empresa per utilitzar-lo en la promoció comercial o en la recerca de capital. D'aquesta manera pràctica es presentarà la tècnica de l''elevator pitch', que aconsegueix captar l'atenció de l'interlocutor d'una manera més eficaç que la tradicional presentació per escrit. El certamen també comptarà amb una zona d'exposició en què participaran 70 empreses.

El millor 'business plan'

Bizbarcelona serà també l'escenari d'alguns esdeveniments internacionals. Entre les novetats d'aquesta edició, la fira acollirà per primera vegada el WebCongress, dedicat al màrqueting digital, i l'Open Innovation Marketplace, un espai on grans empreses coneixeran noves solucions tecnològiques dels emprenedors.

En la trobada hi haurà també setze 'business plan' que han seleccionat centres d'emprenedors de tot el món i que competiran per aconseguir el finançament necessari per desenvolupar els seus projectes en la quarta edició del concurs Global Entrepreneurship Competition.

stats