16/09/2012

Apple es vol vincular a Barcelona

2 min

Dimecres Barcelona va tenir de franc una promoció turística a molt més potent que qualsevol campanya institucional. Tim Cook, conseller delegat d'Apple, va obrir al Yerba Buena Center de San Francisco l'acte de presentació de l'iPhone 5 amb un vídeo de tres minuts dedicat a la inauguració de la botiga Apple Store al passeig de Gràcia. És habitual que els directius d'Apple escalfin les presentacions de nous productes presumint de l'èxit de la seva xarxa d'establiments propis, tota una màquina de fer diners present en 12 països -13 des d'aquesta setmana, amb l'obertura de la primera Apple Store a Suècia-. En aquesta ocasió tenia tot el sentit destacar la botiga catalana, perquè és la més gran de les obertes des de l'anterior acte de l'empresa. El vídeo combina imatges de la ciutat i de la botiga, dels empleats que hi treballen i dels primers compradors, dos col·lectius que competeixen en fervor per la religió de la poma. Si sou dels que vau fer cua mireu el vídeo a http://bit.ly/OJtUBO . Potser hi sortiu.

Però l'entusiasme amb què Cook parlava de Barcelona també té un altre motiu: l'interès d'Apple per vincular-se a la capital mundial dels mòbils. L'empresa no ha participat com a expositora en cap de les edicions del Mobile World Congress que s'han fet aquí. De fet, té la norma de no exposar mai en fires i concentrar la seva promoció en actes com el de dimecres. Apple, nascuda fabricant d'ordinadors, ara ho és bàsicament de dispositius mòbils, i no pot quedar apartada de la seu de la indústria que li aporta més del 80% dels ingressos.

Sigui com sigui, potser l'espot promocional farà que els clients catalans d'Apple siguem una mica més benèvols amb les dues trastades del nou iPhone 5: canviar el format de la targeta SIM i el tipus de connector de càrrega i sincronització, obligant-nos a comprar un adaptador de 30 euros si volem evitar que tots els nostres accessoris quedin obsolets. Un cop més, Apple va a la seva.

stats